شناسهٔ خبر: 33143911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرقت اطلاعات بمب افکن راهبردي روسيه با استفاده از چاي کيسه‌اي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- روزنامه ديلي ميل مدعي شد که عوامل جاسوسي ام آي 6 با کمک سيا و موساد اطلاعات محرمانه يک بمب افکن راهبردي روسيه را با استفاده از يک بسته چاي کيسه‌اي به خارج از اين کشور منتقل کرده‌اند!
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اسپوتنيک، در عملياتي که بيشتر شبيه رمانهاي جاسوسي است تا يک عمليات واقعي اطلاعاتي، سرويس جاسوسي ام آي6 به همراه سازمان سيا و موساد يک عمليات اطلاعاتي عليه روسيه انجام داده‌اند.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، جاسوسان انگليسي اسناد محرمانه دفاعي روسيه را از طريق چاي کيسه‌اي با يک بمب افکن سوپر سونيک که مقصد آن ونزوئلا بوده است قاچاق کرده‌اند.
براساس اين گزارش، هدف اين عمليات دستيابي به اطلاعات محرمانه و مهم درباره جديدترين ورژن بمب افکن استراتژيک توپولوف-TU-160 روسيه بوده است.
اسپوتنيک گزارش داد که غربيها نگران هستند در يک درگيري احتمالي اين بمب افکن خارج از دسترسي آنها براي هدف گيري باشد.
اين گزارش افزود: بعد از پيدا کردن رابط، عوامل جاسوسي ام آي6 اطلاعات ارزشمندي را درباره نسخه ارتقا يافته اين بمب افکن از طريق يک بسته چاي کيسه‌اي روسي جابجا کرده‌اند. مشخص نيست که اطلاعات روي يک حافظه الکترونيک ريخته شده است يا اينکه قصد قصد داشتند از روي همان بسته چاي اطلاعات را بخوانند.
پس از اين عمليات، اطلاعات مورد نظر به سرويسهاي اطلاعاتي تحويل داده شده است.
ديلي ميل به نقل از يک مقام اطلاعاتي گزارش داده است که خدمه روسي پرواز ناخواسته اين بسته چاي را مورد استفاده قرار داده و به سطل زباله انداخته است اما عوامل اطلاعاتي هنگام سوخت گيري هواپيما در فرودگاهي نزديکي کاراکاس آن را از ميان زباله ها گرفته و در يک هتل در کاراکاس به يک عامل اطلاعاتي سيا تحويل داده است.
درحاليکه هيچ يک از سازمانهاي اطلاعاتي درگير اين عمليات اين عمليات را تاييد نکرده اند اما ادعا شده است که نيروهاي هوايي کشورهاي غربي از اين اطلاعات براي بهتر کردن مهارتهاي خود براي مقابله با اين بمب افکنهاي روسي استفاده کرده است.

نظر شما