شناسهٔ خبر: 33144752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیا ابوظبی در باند جاسوسی علیه بحرین دست دارد؟

برخی حساب‌های عربی و بحرینی توئیتر از کشف و شناسایی یک باند جاسوسی اماراتی در بحرین خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی حساب‌های عربی و بحرینی از جمله حساب «الشبکة العربیة» فاش کردند که مسئولان امنیتی بحرین یک باند جاسوسی امارات را کشف کردند و شاه سعودی برای مهار این قضیه مداخله کرده است.

حساب «أخبار البحرین» نوشت که به دنبال کشف یک باند جاسوسی اماراتی در منامه، نوعی تنش بی‌سابقه بین «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی به وجود آمده است.

روزنامه قطری «الشرق» با اعلام این مطلب نوشت که حساب «نائب تائب» بحرین نیز نوشت که سفر اخیر شاه بحرین به امارات به این موضوع اختصاص داشت تا به دستور شاه سعودی این قضیه را حل‌وفصل کنند.

این حساب معروف که از دنبال‌کنندگان زیادی نیز برخوردار است، همچنین نوشت که محمد بن زاید در جریان دیدار با شاه بحرین به جاسوسی امارات علیه بحرین، خاندان حاکم آن و نیز شخصیت‌های رسمی و دستگاه‌های امنیتی اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، بن زاید به شاه بحرین اطمینان داد که این جاسوسی دیوان پادشاهی و فرزندان شاه را شامل نشده است.

بن زاید هر گونه همکاری جاسوسی بین ابوظبی و دیگر نهادها در بحرین را انکار کرده و گفته است که جاسوسی تنها از طریق برنامه جاسوسی الکترونیکی به نام «پیگاسوس» تولید یک شرکت اسرائیلی، صورت گرفته است.

بن زاید همچنین به شاه بحرین وعده اعطای دو میلیارد دلار جهت کمک به اقتصاد بحرین داد.

پیش از این خبرگزاری رویترز از دست داشتن امارات در جذب عناصر سابق آژانس امنیت ملی و دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای جاسوسی علیه «دشمنان امارات» و هک کردن تلفن‌های همراه و رایانه‌های آن‌ها خبر داده بود.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما