شناسهٔ خبر: 33084850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شریف: عربده های امروز آمریکای جنایتکار، کار بجایی نخواهد برد

تهران- ایرنا- سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عربده امروز آمریکای جنایتکار، کار بجایی نخواهد برد، گفت: امروز از هر زمانی در طول دوران انقلاب، با انگیزه تر، مهیاتر و آماده تر برای رویارویی با دشمن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف، در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ افزود: ۳۷ سال قبل در چنین روزی ملت ما پیروزی بزرگی بدست آورد که مبدایی برای پیروزی های دیگر شد و در خرداد سال ۱۳۶۱ در مقابل تمامی تجهیزات، اراده، انگیزه و تجهیزات حزب بعث و ارتش صدام و پشتیبانان منطقه ای و بین المللی آن به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر سرآغاز فروپاشی حزب بعث و اضمحلال رژیم صدام بود، اظهارداشت: این افتخاری برای ملت ما است که در ابتدای شروع نهضت اسلامی ایران در عین جوان بودن انقلاب اسلامی توانست در یک رویارویی طولانی مدت با دشمن دست و پنجه نرم کند و پیروز باشد. امروز از صدام و ژنرال های قدکشیده صدام خبری نیست ولی آنچه ذهن تاریخی ملت ما را پر کرده و آنچه ذهن دوستان و دشمنان ملت ایران را وادار به تمکین در برابر این ارداه پولادین کرده، درس ها و عبرت هاییکه باید از فتح خرمشهر بگیرند، است.

شریف خاطر نشان کرد: امروز عربده های آمریکای جنایتکار کار بجایی نخواهد برد و ما ۳۷ سال فرصت داشتیم تا قدرت لازم را برای رویارویی با توطئه های آمریکا و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را بدست آوریم و برای قدرتمند شدن لحظه ای را از دست نداده ایم. امروز از هر زمانی در طول دوران انقلاب، با انگیزه تر، مهیاتر و آماده تر برای رویارویی با دشمن هستیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با تبلیغات و سروصدا تلاش می کنند در عرصه افکار عمومی حضور داشته باشند، تصریح کرد: اعزام فلان ناو از آن منطقه جغرافیایی به جایی دیگر و زمزمه اعزام نیرو از اینجا به آنجا، چیزی نیست که نیروهای مسلح و ملت ایران را به عقب براند، شما داشته های بسیار بزرگی در منطقه داشتید و از دست دادید ولی با تمام آن داشته ها به جایی نرسیدید. صدام را با آن آنگیزه، نیروهای آموزش دیده، ژنرال های قد کشیده و گنج های قارونی سران کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتید، حمایت های دیپلماتیک، لجستیکی، تبلیغاتی و نظامی غرب و اروپا پشت سر صدام بود اما راه بجایی نبردید.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مردم و رزمندگان و فرماندهان ما در فتح خرمشهر به شما نشان دادند که پیروزی از آن انقلاب اسلامی و ملت قهرمان ایران است. امروز ما سربازان شما آمریکایی ها در خلیج فارس را در حالی مشاهده می کنیم که با دستانی لرزان و با رنگ هایی پریده در پشت کوهی از تسلیحات و تجهیزات در مقابل اراده فرزندان این ملت ایران، مانند آدم آهنی ها زندگی و مشق می کنند.

وی با بیان اینکه ما در میدان رزم با کسانیکه انگیزه، قدرت، اقتدار و تسلط منطقه ای بیشتر داشتند، دست و پنجه نرم کردیم، ادامه داد: شما با آوردن نیرو از هزاران کیلومتر آن سوتر، چه کسی را می ترسانید؟ اگر در عملیات بیت المقدس هزاران سرباز حزب بعث به اسارت گرفته شدند و هزار هزار نفر از آنها به خاک پشت جبهه فرار کردند از شما سوال می کنیم در صورتی که خطایی از شما سر بزند، شما راهی برای برگشت نخواهید داشت و همه جغرافیای جهان اسلام، توده مردم، عقبه ملت ایران اسلامی هستند.

شریف با یادآوری این موضوع که عملیات بیت المقدس با رمز " یا علی ابن ابی طالب" و با نام "الی بیت المقدس" شروع شد، خاطر نشان کرد: در همان ۳۷ سال گذشته، ملت، رزمندگان و رهبری ما به فکر آزادی فلسطین بودند و هستند. خدا را شکر می کنیم که با نامگذاری روز جهانی قدس، تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در ایران، افتتاح سفارت فلسطین و رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی در کمک به مردم فلسطین، برای رسیدن به سرزمین آبا و اجدادی خود، صفحه جدیدی در موضوع فلسطین رقم خورد. عملیات بیت المقدس الهام بخش رزمندگان جبهه مقاومت شد و خط بطلانی بر سستی، به فکر مذاکره بودن و گوش به فرمان سازمان های بین المللی و رژیم های قدار حاکم نظامات بین اللملی بودن، کشید.

وی افزود: در ابتدای جنگ هم گروه های زیادی برای میانجی گری به ایران می آمدند در حالیکه بخش عمده ای از سرزمین ما در اشغال دشمن بود، اما امام (ره) و رزمندگان اسلام استراتژی بیرون کردن دشمن و بازپسگیری سرزمین مقدس ما و تنبیه متجاوز را در دستور کار خودشان قرار دادند. همان چیزی که امروز الهام بخش رزمندگان فلسطینی شده است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس افزود: از راهپیمایی قدس سال گذشته تا امروز بیش از ۵۸ جمعه متوالی است که مردم فلسطین در رویارویی با رژیم صهیونیستی تحت عنوان راهپیمایی های بازگشت در مرزهای رژیم اشغالگر قدس حضور می یابند و فریاد می زنند و به گوش همه جهان می رسانند که خواهان بازگشت به سرزمینشان هستند. در این راهپیمایی ها مسالمت آمیز بیش از ۳۰۰ شهید و بیش از ۱۷ هزار مجروح را تقدیم آرمان فلسطین کرده اند.

وی گفت: آنها با عزم و اراده به دنبال بازگشت آوارگان به سرزمین مادری خود هستند. امروز شاهد هستیم رییس جمهور نادان آمریکایی ها با طرح معامله قرن، تلاش می کند آرمان فلسطین را نابود کند، کاری که در ۷۰ سال گذشته قادر به نابودی آن نبودند و به ویژه در چهل سال گذشته و بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، ملت فلسطین دوباره زنده شده است.

شریف تاکید کرد که ملت فلسطین، ملت قبل از انقلاب اسلامی نیست و شما با طرح معامله قرن و با انتقال سفارت تان به بیت المقدس، با به رسمیت شناختن بلندی های جولان، بعد از ۷۰ سال نمی توانید آرمان فلسطین نابود کنید، مردم فلسطین، رزمندگان جبهه مقاومت و امت اسلامی هرگز به شما این اجازه را نخواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: امروز شما دستتان از هر زمان دیگری خالی تر است، امروز پایه های رژیم صهیونیستی مضمحل تر از هر روز دیگری است. شما با درست کردن داعش در جغرافیای جهان اسلام تلاش کردید افکار عمومی را از مسئله رژیم صهیونیستی منحرف کنید، اما پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش و تفکر وهابی یکبار دیگر مردم مظلوم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد.

سخنگوی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی افزود: امروز نه در رویارویی سیاسی، تبلیغاتی و عملیات روانی و حتی نظامی هم شما هم آورد ملت فلسطین نیستید. چه کسی این موضوع را فکر می کرد که شما یک عملیات نظامی را در غزه شروع کنید و بعد از آن با التماس، تلاش برای برقراری آتش بس کنید. در ظرف کمتر از ۷۲ ساعت، رزمندگان فلسطینی کاری به سر شما آوردند که چندین واسطه برای آتش بس فرستادید.

وی اظهار داشت: مردم، افکار عمومی اگر شما صبحی از خواب بیدار شوید و دیدید که ترامپ اعلام کرد که از نیل تا فرات برای رژیم صهیونیستی است، تعجب نکنید. همانطوری که بعد از ۷۰ سال علارغم تمامی مصوبات سازمان های بین المللی و مخالفت های قانونی و حقوقی، اعلام کرد که جولان مربوط به رژیم صهیونیستی است.

**روز قدس امسال روز ثبات و پیروزی مسلمانان جهان است

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس نیز با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: ما ۴۰ سال است که دومین راهپیمایی بزرگ کشورمان را در روز قدس برای حمایت از آرمان فلسطین انجام می دهیم و امسال به فضل الهی و به برکت ماه مبارک رمضان و پیروزی های جبهه مقاومت با انسجامی بیشتر و صفوفی متراکم تر برای حمایت از آرمان فلسطین به صحنه خواهیم آمد.

آیت الله محسن اراکی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران افزود: همه کسانی که در روز قدس به میدان می آیند پایداری و ثبات خود را بر پیمان با خدا اعلام می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد روز قدس امسال روز ثبات و پیروزی همه مسلمان جهان در جبهه مقاومت باشد و این پیروزی عیدی همه مسلمانان باشد.

اراکی در ادامه با بیان اینکه آمریکا و عرب‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس نماد ذلت شده اند گفت: جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت نماد عزت و سربلندی در برابر کافران هستند.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران افزود: این جبهه مقاومت که از تهران و ایران شروع شده است و تا یمن ادامه دارد حلقه محاصره ای است بر دور آنان که خوار و ذلیل هستندکه به زودی بر آنها پیروز خواهند شد. جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی به زودی به پیروزی خواهند رسید.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم جبهه مقاومت و اگر می‌گوییم جبهه مقاومت علیه استکبار، جبهه مقاومت اقتصادی و مقاومت فرهنگی و سیاسی و مقاومت نظامی همه این جلوه‌های مقاومت و صحنه‌های مقاومت در ثبات و پایداری بر این دو پیمان اطاعت از خدا از یک سو و پیمان نصرت خدای متعال و نصرت فرمانرویان الهی از سوی دیگر جلوه گر می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیروزی در بخش اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی در سایه پایداری به پیمان با خدا ممکن می‌شود.

**۹۱۰۳**2078

نظر شما