شناسهٔ خبر: 33065014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون یورو

امضاءقرارداد احداث واحد تصفیه نفت کوره پالایشگاه اصفهان

قرارداد احداث واحد تصفیه نفت کوره پالایشگاه اصفهان به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون یورو، عصر امروز بین این پالایشگاه و شرکت ایرانی نارگان به امضاء رسید

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداو سیما از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مراسم امضای این قرارداد علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با ابراز خرسندی از اینکه در سال رونق تولید این قرارداد بین دو شرکت ایرانی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی به امضاء رسید، گفت: تصفیه و کاهش نفت کوره و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش‌تر، یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده شرکت ملی پالایش و پخش است که امیدواریم قرارداد پالایشگاه اصفهان فتح بابی برای اجرای این طرح در سایر پالایشگاه‌های کشور شود.
صادق‌آبادی با اشاره به اینکه پروژه کاهش نفت کوره در پالایشگاه آبادان در فاز‌های دوم و چهارم آن در دست اجرا است، افزود: امیدواریم پالایشگاه‌های تهران، تبریز و بندرعباس که حجم قابل توجهی نفت کوره تولید می‌کنند بتوانند چنین پروژه‌ای را دنبال کنند.
صادق آبادی همچنین تاکید کرد: امیدواریم واحد‌های پائین دستی آن به دنبال اجرای این طرح، امسال در پالایشگاه اصفهان شروع شود.

استفاده از تمام توانمندی‌های داخلی در طرح تصفیه نفت کوره

در این مراسم مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه این پالایشگاه سه فرآورده اصلی نفت کوره، بنزین و نفت‌گاز با استاندارد یورو چهار تولید می‌کند، گفت:: برای واحد تصفیه نفت کوره قبلا قراردادی با یک شرکت خارجی منعقد شده بود که با آغاز تحریم‌ها علیه کشور، این شرکت خارجی کنار رفت. براین اساس مناقصه‌ای برگزار شد که شرکت ایرانی "نارگان" برنده شد.
مرتضی ابراهیمی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که از شرکت ایرانی، با امکانات ایرانی و با استفاده از منابع داخلی خود پالایشگاه بدون دریافت وام، این طرح را به ثمر برسانیم.

وی ارزش طرح را حدود ۶۰۰ میلیون یورد عنوان کرد.

قرارداد طی ۳۶ ماه اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت نارگان به عنوان مجری این طرح نیز با ابراز خرسندی از اینکه به توانای‌های شرکت‌های داخلی توجه شده، گفت: در شرایط دشوار تحریم امیدواریم بتوانیم در اجرای این طرح روسفید و موفق شویم.
فریدون کیهانی مدت اجرای قرارداد را ۳۶ ماه اعلام کرد.

شرکت ملی پالایش و پخش در این طرح مدیریت و نظارت طرح را به عهده خواهد داشت.

نظر شما