شناسهٔ خبر: 33049566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

اخبار کارگری

صاحب‌خبر -

جرثقیل؛ مقصر اصلی  فوت کارگران ذوب‌آهن نگین البرز!

اداره کار ابهر، خانه کارگر ابهر و مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن نگین البرز، اطلاعات متفاوتی درباره حادثه‌ای که منجر به فوت چهار کارگر شد، ارائه می‌دهند. به گزارش ایلنا، بامداد 22 اردیبهشت نقص در یکی از دیگ‌های ذوب فولاد و پارگی زنجیر جرثقیل در کارخانه ذوب‌آهن نگین البرز ابهر حادثه آفرید و به دنبال این اتفاق چهار کارگر این کارخانه جان باختند. در حالی‌که بیش از یک هفته از این حادثه تلخ می‌گذرد گزارش دقیقی از علت آن وجود ندارد و عواملی مانند بی‌احتیاطی، نقص ایمنی و عدم رعایت اصول کار به عنوان دلایل این حادثه ذکر می‌شوند. دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر و خرمدره، رعایت نکردن اصول ایمنی را دلیل حادثه کارخانه ذوب‌آهن نگین البرز دانست و گفت: کارفرما مسئول حادثه منجر به فوت در ابهر است. قاسم خلجی همچنین از ادامه پیگیری‌ها برای جبران خسارت خانواده جان‌باختگان و مصدومان حادثه خبر داد. در همین حال مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن نگین البرز، تقصیر را متوجه شرکت تولید‌کننده جرثقیل دانست و گفت: جرثقیلی که در این کارخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت با وجود داشتن گارانتی دو ساله و به‌رغم اینکه هنوز دو سال از عمرش نگذشته بود، اشکال پیدا کرد و حادثه آفرید. حیدری البته عنوان کرد که مسئولان کارخانه پیگیر پرداخت خسارت به خانواده جان‌باختگان هستند و براساس تعهدات انجام شده، بدون نیاز به رای دادگاه جبران خسارت می‌شود. در همین حال رئیس اداره کار ابهر، بیان علت قطعی حادثه را منوط به بازرسی اداره کار تهران و ارائه گزارش نهایی می‌داند. انباری با بیان اینکه چند نوبت بازرسی از طرف اداره کار شهرستان و اداره کار استان انجام شده، گفت: قرار است چهارشنبه (اول خرداد) تیمی از اداره کار کشور برای بررسی حادثه به ابهر بیاید و دلیل اصلی این حادثه را مشخص کند.

    

جان باختن سه نفر دیگر از حادثه‌دیدگان تونل البرز

سه کارگر دیگر از ۵ مصدوم حادثه انفجار تونل البرز که در بیمارستان مدنی کرج بستری بودند، جان باختند.

به گزارش ایلنا، تعداد کشته‌شدگان حادثه انفجار روز سه‌شنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) تونل البرز در پروژه آزادراه تهران - شمال با مرگ سه کارگر مصدوم در بیمارستان مدنی به ۶ نفر رسید.

کارگران این پروژه عمرانی با بیان اینکه در این سانحه سه نفر به اسامی «فرشاد باقری»، «مهران باقری» و «روح الله احمدی» درجا و در محل حادثه کشته شدند، افزود: «جواد خلیلی»، «صالح کاظمی» و «مهدی کاظمی» از کارگرانی هستند که بعد از چند روز بستری در بیمارستان مطهری تهران به علت شدت جراحات وارده در سکوت رسانه‌ای جان باخته‌اند. همچنین «زینال کاظمی» و «عبداله قره‌داغی» که در بیمارستان مطهری بستری بودند، در حال حاضر مرخص شده و دوره درمان خود را سپری می‌کنند.

    

نماینده بوشهر:

کسی ناله کارگران اخراج شده پارس جنوبی را نمی‌شنود

نماینده بوشهر در مجلس گفت: نمی‌دانم چرا کسی به فقر و بیکاری مردم بوشهر توجهی نمی‌کند؟ به گزارش ایسنا، عبدالحمید خدری در نطق میان دستور دیروز مجلس، خطاب به رئیس‌جمهور متذکر شد: مردم استان بوشهر همچنان با مصائب و دردهای پرشمار و زخم‌های کهنه خود تنها هستند. نان در خون خود می‌زنند اما ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: برای التیام زخم‌های برجا مانده، کار از دستور و پیچ و خم‌های اداری گذشته است. سینه سوخته می‌خواهد و همت مردانه از جانب دولتمردان. بوشهر را دریابید که کمی نمانده که امواج فقر او را در خود بکشد. 

نمی‌دانم چرا کسی ناله جانسوز کارگران اخراج شده پارس جنوبی را نمی‌شنود یا چرا آمار بیکاری استان بوشهر تن کسی را نمی‌لرزاند یا چرا پارس جنوبی جولانگاه مدیران و نیروهای غیربومی شده است؟ نمی‌دانم چرا پایتخت انرژی ایران گرفتار بی‌وجدانی‌ها و تبعیض‌های ناروا نسبت به مردمان سختکوش و رنج‌دیده‌اش شده است؟ کجایند وجدان‌های بیدار و مدعی عدالت؟ چرا جزیره خارک تاسف و غیرت دولتمردان را برای حل مشکلات مردم این جزیره برنمی‌تابد و با وجود دستور رئیس‌جمهور و وزیر کشور با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند؟

نماینده بوشهر در مجلس ادامه داد: نمی‌دانم چرا کسی به فقر و بیکاری مردم بوشهر توجهی نمی‌کند؟ نمی‌دانم چرا در کنار دریا تشنه لب مانده‌ایم؟ ما که چیزی بیش از حقمان نمی‌خواهیم.

 

نظر شما