شناسهٔ خبر: 33047885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاوره دموکراتها درباره طرح استیضاح ترامپ

­نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا امروز درباره طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا که به علت خودداری مسئولان کاخ سفید از حضور در جلسات کنگره برای پاسخ به مسائل مطرح به شدت مایوس و سرخورده شده اند امروز چهارشنبه در نشستی اضطراری طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را بررسی کردند.
بر اساس این گزارش، در حالی که هر روز بر تعداد نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا که از طرح استیضاح ترامپ حمایت می کنند افزوده می شود شماری از نمایندگان این حزب هم همچنان هشدار می دهند که استیضاح ترامپ می تواند عواقب ناگواری داشته باشد.
در پی آن که "دان مک گان" مشاور کاخ سفید روز سه شنبه از حضور در کمیته قضایی مجلس برای ارائه پاسخ به سئوالات نمایندگان مجلس خوددرای کرد نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا اکنون با انگیزه بیشتری خواهان استیضاح هستند. کاخ سفید روز سه شنبه از حضور دان مک گان در کمیته قضایی مجلس آمریکا جلوگیری کرد. کاخ سفید اعلام کرد مشاور کاخ سفید نمی تواند وادار به ارائه توضیح بشود. این اقدام کاخ سفید باعث شد که نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا صبح روز چهارشنبه در نشستی پشت درهای بسته گزینه استیضاح ترامپ را بررسی کنند.
در حالی که شماری از نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ از طرح استیضاح وی حمایت کرده اند اما برخی دیگر از نمایندگان دموکرات از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان مجلس آمریکا همچنان بر رفتار محتاطانه نمایندگان در این خصوص تاکید می کند.
جامیه راسکین یکی از نمایندگان دموکرات حامی استیضاح دونالد ترامپ گفت: ما با اسناد زیادی دال بر ارتکاب اقدامات مجرمانه و انجام کارهای اشتباه مواجه هستیم. بسیار عجیب است که رئیس جمهور پرده ای بر روی فعالیت های بخش اجرایی می کشد تا کسی از فعالیت آن باخبر نشود. رئیس جمهور با درخواست های قانونی نمایندگان برای ارائه اطلاعات درباره حوزه اجرایی خودداری می کند.
جاستین آماش نماینده جمهوریخواه میشیگان هم اولین عضو حزب جمهوریخواه آمریکا است که به طرح استیضاح دونالد ترامپ پیوسته است. وی گفت بعد از آن که گزارش بازرس ویژه روبرت مولر را درباره تبانی میان ترامپ و روس ها در سال دو هزار و شانزده مطالعه کرده است از طرح استیضاح ترامپ حمایت می کند.

نظر شما