شناسهٔ خبر: 33014530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 وزير نفت عربستان:

هيچ‌کس نمي‌داند ايران چقدر نفت صادر مي‌کند

وزير نفت عربستان در نشست کميته نظارت بر اوپک پلاس گفت که هيچ کسي نمي داند ايران چقدر نفت توليد و صادر مي کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنيک، «خالد فالح» وزير انرژي عربستان سعودي اظهار داشت که تقاضا براي خريد نفت ايران همانطور که انتظار مي‌رفت، ديگر بالا نيست.

به گفته فالح، امروزه هيچ کس دقيقا نمي‌داند که ايران چه مقدار نفت استخراج و صادر مي‌کند، زيرا که بخش عمده‌اي از نفت ايران در بازار به صورت ثبت نشده است.

تداوم مذاکره با سرمايه‌گذاران خارجي صنعت پتروشيمي ايران

مدير سرمايه‌گذاري شرکت ملي صنايع پتروشيمي از تداوم مذاکره با سرمايه‌گذاران خارجي صنعت پتروشيمي ايران خبر داد.

حسين عليمراد درباره سرمايه‌گذاري خارجي در صنعت پتروشيمي ايران به شانا گفت: جذب سرمايه‌هاي خارجي، تابعي از شرايط بين‌الملل و همکاري‌ها ميان ايران و ديگر شرکت‌ها و کشورهاي دنياست.

وي افزود: هم‌اکنون روابط ايران با شرکت‌ها و کشورهاي مختلف اروپايي و آسيايي بر اساس برد - برد روند جديد ويژه خود را تجربه مي‌کند و اين‌گونه نيست که راهبرد منفي يک کشور، روي راهبرد ديگر کشورها اثر مستقيم، همسو و سريع بگذارد.

مدير سرمايه‌گذاري شرکت ملي صنايع پتروشيمي با اشاره به اينکه شرکت‌هاي خارجي به‌ويژه شرکت‌هاي آسيايي با در نظر داشتن شرايط و مزيت‌هاي صنعت پتروشيمي ايران و با وجود همه تبليغات منفي کنوني پس از خروج ايالات متحده از برجام، همچنان مايل به همکاري هستند.

عليمراد به حضور دوباره يک کنسرسيوم سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي ايران اشاره و تصريح کرد: مذاکرات لازم با اين کنسرسيوم انجام شده است.

وي اظهار کرد: اين گروه سرمايه‌گذاري به ما اطمينان داد که به دنبال اجراي پروژه در طرح‌هاي صنعت پتروشيمي هستند و حتي از ما درخواست کمک براي تسريع انجام فرآيندهاي اجراي پروژه را داشتند.

نظر شما