شناسهٔ خبر: 32994211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

وزن کشی دموکرات‌ها

صاحب‌خبر -

یک نظرسنجی جدید حاکی از آن بوده که «جو بایدن» در رقابت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا بر دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری این حزب برتری قابل توجهی دارد. 
به گزارش پایگاه هیل، نتایج نظرسنجی جدیدی که از جانب فاکس نیوز صورت گرفته و اخیرا منتشر شد، نشان داد، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بر جدی‌ترین رقیبش یعنی سناتور «برنی سندرز»، برتری ۱۸ درصدی دارد و سناتور «الیزابت وارن» نیز در این رقابت در جایگاه سوم قرار گرفته است. 
در این نظرسنجی ۳۵ درصد از رای‌دهندگان احتمالی رقابت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات از بایدن حمایت کرده‌اند در حالی که در یک نظرسنجی مربوط به ماه مارس این میزان حمایت ۳۱ درصد بود.
همچنین در این نظرسنجی جدید برنی سندرز ۱۷ درصد رای به دست آورده در حالی که در نظرسنجی ماه مارس او رای ۲۳ درصدی به دست آورده بود.
الیزابت وارن نیز در هیچ کدام از دو نظرسنجی نتیجه دو رقمی نداشته و در حالی که در نظرسنجی ماه مارس چهار درصد رای داشت در نظرسنجی اخیر آرای او به ۹ درصد افزایش یافته است.
این نظرسنجی همچنین نتایج مربوط به دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری دموکراتها را نیز مشخص کرده است. 
در همین راستا سناتور «کامالا هریس» که در نظرسنجی ماه مارس هشت درصد رای داشت در نظرسنجی اخیر پنج درصد رای کسب کرده و پیت بوتیجج، شهردار همجنسگرای شهر ساوث بند نیز با افزایش آرای خود از یک درصد در نظرسنجی ماه مارس به شش درصد در نظرسنجی اخیر و قرار گرفتن در جایگاه چهارم مواجه شده است. 
بر طبق همین نظرسنجی اولویت اصلی رای‌دهندگان انتخابات مقدماتی حزب دموکرات شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است. ۷۳ درصد از این رای‌دهندگان پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را به عنوان اولویت اصلی خود در مقابل تصمیمات سیاسی ذکر کرده اند.
پنجاه و یک درصد نیز خواهان آن بوده‌اند که کسی که دیدگاه‌‌های مشترکی با آنها داشته باشد رئیس جمهور شود و ۴۷ درصد هم خواهان به ریاست جمهوری رسیدن شخصی با «ایده‌های جدید» شدند.
این نظرسنجی فاکس نیوز در بازه زمانی ۱۱-۱۴ مه و با شرکت ۴۶۹ رای‌دهنده حامی حزب دموکرات در سراسر آمریکا صورت گرفته است.

نظر شما