شناسهٔ خبر: 32992116 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رونمایی از دژفا در شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات از طرح دژفا در شبکه ملی اطلاعات رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات که همراه با توسعه فناوری از حریم شخصی افراد محافظت می‌کند و هدف آن مقابله با حملات سایبری، حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، جلوگیری از کلاهبرداری، نشر اطلاعات و شناسایی بدافزارهاست، امروز همزمان با روز ارتباطات، توسط محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - رونمایی شد. این طرح دربرگیرنده ۱۰ پروژه است و در مجموع برای آن‌ها ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

در این مراسم همچنین طرح سروا، مرکز تبادل اطلاعات دولت با بخش خصوصی و عمومی، با هدف به اشتراک‌گذاری اطلاعات دولتی برای استارت‌آپ‌ها، با سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیارد ریال رونمایی شد.

پروژه (سروا) مرکز تبادل اطلاعات دولت با بخش خصوصی و عمومی با هدف به اشتراک گذاری اطلاعات دولتی برای استارت آپ ها است و بسترساز تعامل یکپارچه و ارائه سرویس به کسب‌وکارهای مورد تأیید بر روی یک زیرساخت یکپارچه و مطمئن است و از مزایای این سرویس می‌توان به ارتباط با یک‌نهاد مشخص در دولت و عدم ایجاد سردرگمی، بهبود ارائه خدمات دولت الکترونیک، یکپارچه‌سازی سامانه‌های نرم‌افزارهای دولتی بدون اتصال مستقیم به دستگاه‌ها، کاهش هزینه‌های دولت، حمایت از سامانه‌های داخلی اشاره کرد.

5656

نظر شما