شناسهٔ خبر: 32978174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۴۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کشور‌های آسیایی در ترکیه

سرمایه‌گذاری کشور‌های آسیایی در ترکیه در ماه مه از ۴۶۰ میلیون دلار فراتر رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان آمار ترکیه اعلام کرد کشور‌هایی آسیایی در ماه مه در مجموع ۴۶۰ میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کردند که این رقم ۵۶.۸ درصد کل سرمایه گذاری‌های خارجی در ترکیه را تشکیل می‌دهد. کشور‌های آسیایی از نظر سرمایه گذاری خارجی در ترکیه در صدر جدول قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی ترکیه، میزان سرمایه گذاری‌های مستقیم در ترکیه در ماه مه به ۸۲۰ میلیون دلار رسید. کشور‌های آسیایی با ۴۶۰ میلیون دلار در صدر و کشور‌های اروپایی با ۳۴۲ میلیون دلار در رده دوم قرار دارند. آمریکایی‌ها نیز با ۱۰ میلیون دلار مقام سوم را از نظر سرمایه‌گذاری در ترکیه در این ماه داشته اند. بیشتر سرمایه گذاری خارجی‌ها در ماه مه در بخش‌های برق، تهویه و مکانیک پیشرفته بوده است.

جمهوری آذربایجان با ۴۲۷ میلیون دلار، بزرگترین سرمایه گذار خارجی در ترکیه بوده است. بعد از آن انگلیس با ۲۵۳ میلیون دلار، ایتالیا با ۲۲ میلیون دلار و فرانسه با ۱۲ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار می‌گیرند. در این رده بندی سرمایه گذاری‌های اتریش در ترکیه به صفر رسیده است. این در حالی است که اتریش در همین ماه در سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما