شناسهٔ خبر: 32955497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله موشکی تروریست ها به پایگاه حمیمیم دفع شد

تهران - ایرنا - منابع خبری سوریه صبح امروز (شنبه) گزارش دادند که سامانه های ضد موشکی روسیه که در پایگاه هوایی 'حمیمیم' لاذقیه مستقر هستند، شماری از موشک ها و پهپادهای تروریست ها را ساقط کردند.

صاحب‌خبر -

تارنمای خبری 'الاخباریه' سوریه با انتشار این خبر نوشت: صبح امروز تروریست ها با چندین فروند موشک و پهپاد به پایگاه حمیمیم در استان «لاذقیه و حومه جبله و القرداحه» حمله کردند که سامانه های پدافندی روسیه بخش قابل توجهی از این موشک ها را ساقط کرد.
همچنین براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در جریان این حملات تاکنون یک نفر کشته و چند نفر دیگر نیز مجروح شدند.
در روزهای اخیر و همزمان با آغاز عملیات پاکسازی استان ادلب سوریه از حضور تروریست ها، حملات تروریست ها به استان لاذقیه افزایش یافته است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در اکتبر سال 2016 میلادی توافقنامه ای با دولت سوریه درباره حضور نیروهای روسی در پایگاه نظامی حمیمیم به مدت 50 سال با امکان تمدید آن به مدت 25 سال دیگر، امضا کرد.
روسیه در این پایگاه، جنگنده هایی از نوع 'سوخو 24 '، 'سوخو 34 ' و دو جنگنده 'سوخو 25 ' و هواپیماهای گشت هوایی برای حمایت از جنگنده های 'سوخو30 ' و 'سوخو 35 اس' و همچنین هواپیماهای باری از نوع 'آنتونوف 124 ' و 'ایلیوشین 76 ' که نیاز به باندهای فرود به طول دستکم 2.8 کیلومتر دارند، مستقر کرده است.
در این پایگاه تعدادی بالگردهای جنگی مخصوص عملیات پشتیبانی نیز مستقر است و براساس آمارهای روسیه، در پایگاه حمیمیم به طور میانگین روزانه بین 70 تا 100 پرواز انجام می شود.
در جریان عملیات آزادسازی استان ادلب و پاکسازی شمال استان 'حماه'، تاکنون شماری زیادی از تروریست ها را به هلاکت رسیده و چندین منطقه در حومه حماه آزاد شده است.
شب گذشته (جمعه) نیز سانا گزارش داد که سامانه های پدافندی سوریه تهاجم هوایی به برخی مناطق دمشق از جمله منطقه «الکسوه» در جنوب دمشق را دفع کرده اند.
به نوشته سانا با توجه به مبدا این حملات در جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی باردیگر با نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی سوریه به آسمان این کشور تجاوز کرده است.
برخی منابع خبری نیز امروز گزارش دادن که طرف های درگیر در خصوص آتش بس 72ساعته در جبهه های ادلب، و حومه حماه و لاذقیه به توافق رسیده اند، اما هنوز منابع خبری رسمی سوریه این خبر را تایید نکرده اند و چیزی از جزییات این توافق به بیرون درز نکرده است.
خاورم**9208**1275

نظر شما