شناسهٔ خبر: 32955332 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا ۲۸ اردیبهشت/

تداوم بارندگی تا روز دوشنبه/ احتمال وقوع سیل وجود دارد

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی ها در اکثر مناطق کشور طی دو روز آینده، گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه های کوهپایه ای وجود دارد.

صاحب‌خبر -

«کامران مالکی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور در روزهای پایانی اردیبهشت ماه به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: از بعدازظهر و اوایل شب شنبه در استان های واقع در نواحی مرکز، جنوب، جنوب شرق، بخش هایی از استان های واقع در شمال شرق، شمال غرب و غرب، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه بجز شمال شرق در سایر مناطق، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت که در منطقه شمال غرب شدیدتر می شود.

 

وی بیشترین میزان بارندگی را طی امروز در ارتفاعات مرکزی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان اعلام کرد و گفت: روز یکشنبه نیز بیشترین میزان بارندگی در ارتفاعات مرکزی کرمان و جنوب آذربایجان غربی پیش بینی می شود که در این مناطق احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مناطق شمال غرب، استان های ساحلی خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، نواحی مرکزی، بخش هایی از جنوب و جنوب شرق بارندگی ها ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه تا روز دوشنبه در استان های ساحلی خزر و شمال شرق روند دما افزایشی خواهد بود، گفت: از روزسه شنبه بانفوذ جریانات شمالی در استان های ساحلی خزر و شمال شرق کاهش دما خواهیم داشت.

 

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه های کوهپایه ای در استان های شمال خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، غرب یزد، ارتفاعات و بخش های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، سیستان و بلو چستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و شرق چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود.

 

مالکی افزود: روز یکشنبه ( ۲۹ اردیبهشت) در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب اصفهان، غرب یزد، ارتفاعات و بخش های غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان، بخش هایی از سیستان و بلو چستان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و  چهارمحال و بختیاری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه های کوهپایه ای پیش بینی می شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز یکشنبه صاف در اواخر وقت افزایش ابر، گاهی وزش باد و در شب صاف، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

 

مالکی افزود: روز دوشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می شود و روز سه شنبه نیز ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

نظر شما