شناسهٔ خبر: 32930164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لیست دارو‌هایی که حجاج نباید به عربستان ببرند

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر لیست دارو‌های غیرمجاز و ممنوعه‌ای را که زائران حج تمتع نباید به همراه داشته باشند، اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، بر اساس اعلام مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، دارو‌های غیرمجاز و ممنوعه‌ای که زائران نباید در موسم حج به همراه داشته باشند، ۱۴ قلم بوده و حمل و نگهداری این دارو‌ها توسط زائران حج تمتع ممنوع است و همراه داشتن این دارو‌ها در فرودگاه‌های ایران سبب بازماندن از سفر شده و در کشور عربستان نیز امکان دستگیری زائران وجود دارد.

بر این اساس دارو‌های غیر مجاز و ممنوعه را شامل آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مورفین ۱۰ میلی گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومورفین ۲ میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین است.

بر این اساس همراه داشتن سایر دارو‌های خاص مورد نیاز زائران برای مصرف در ایام حج حداقل به مدت ۴۰ روز با داشتن نسخه پزشک متخصص الزامی است و زائران باید نسخه را به همراه داشته باشند.

نظر شما