شناسهٔ خبر: 32917274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز پس از بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با بیان اینکه کلینیک ویژه این بیمارستان به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ کشور امروز افتتاح شد، اظهار کرد: مساحت این کلینیک بالغ بر سه هزار مترمربع بوده و متشکل از 35 درمانگاه است.

وی گفت: امروز بازدیدی از مراکز درمانی شاهرود صورت گرفت و کلینیک ویژه این شهر به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ کشور افتتاح شد؛ این پروژه در طرح تحول سلامت سیاست‌گذاری شده بود و امروز به بهره‌برداری رسید.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: از ویژگی‌های این پروژه، دارا بودن آزمایشگاه، واحد تصویربرداری و ام.آر.آی بوده و تقریباً همه تخصص‌ها در واحد سرپایی پیش‌بینی شده است.

جان‌بابایی بیان کرد: داروخانه هم در کنار این کلینیک قرار دارد و امیدواریم رضایت مردم بیشتر ‌شود و بتوانند خدمات بهتری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد خدمات بیماران سرپایی است، افزود: 10 درصد خدمات مربوط به حوزه بستری می‌شود و توسعه خدمات سرپایی، رضایت مردم را بیشتر می‌کند و هزینه و پرداخت آنها نیز کمتر می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به همت نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس، همکاران دانشگاه و مسؤولان استانی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین اورژانس‌های کشور را با بالغ بر پنج هزار مترمربع در اختیار دارد، اضافه کرد: گرچه اجرای این طرح مقداری طول کشید؛ اما در طرح تحول سلامت بسیار مؤثر خواهد بود.

جان‌بابایی با تأکید بر اینکه اواخر کار این پروژه به خاطر مباحث اقتصادی کشور با کندی پیش رفت، تصریح کرد: این اورژانس از نظر فیزیکی تقریباً تمام شده است و قسمتی از تجهیزات را در اختیار دانشگاه قرار دادیم و مابقی را به‌زودی تحویل دانشگاه می‌دهیم تا اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه هر توسعه‌ای در شاهرود تنها برای این شهر نیست، اضافه کرد: به خاطر موقعیت خوبی که شاهرود دارد و در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار گرفته است و از تهران و گلستان این مسیر را طی می‌کنند، باید بیشتر به آن توجه شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شهرهای اطراف شاهرود از نظر درمانی کم‌برخوردارترند، تصریح کرد: شاهرود منطقه‌ای وسیع و با پراکندی جمعیتی زیاد بوده و فاصله نقاط مختلف با شهر شاهرود است.

جان‌بابایی اضافه کرد: شاهرود باید منطقه درمانی خاصی باشد تا قسمت اعظم مردم در این منطقه درمان شوند و نیاز به اعزام نباشد و باید به این نقطه برسیم و سیاست‌گذاری دانشگاه هم در این جهت بوده است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به همین نیت ساخته شده است، تصریح کرد: مرکز قلب هم مدتی‌ است شروع به فعالیت کرده و تجهیزات برای عمل قلب باز هم تکمیل خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز جامع سرطان را از پروژه‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانست و اضافه کرد: هم‌اکنون قسمتی از خدمات مردم در حوزه سرطان مانند شیمی درمانی انجام می‌شود؛ ولی فاز ساختمانی رادیوتراپی یا پرتودرمانی را به‌زودی به اتمام می‌رسانیم و باید دستگاه‌ها تأمین شود تا مردم از این خدمات استفاده کنند.

جان‌بابایی با تأکید بر اینکه کلینیک ویژه طرح بسیار خوبی است، افزود: 16 میلیارد تومان هزینه تمام‌شده این پروژه است تا برای مردم باعث سلامتی و امنیت شود.

انتهای پیام/74035/م/

نظر شما