شناسهٔ خبر: 32915551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرين تحولات يمن؛

حملات انتقام جويانه سعودي ها در پاسخ به عمليات موفق پهپادهاي يمني/ عمليات نظامي يمن در عمق خاک عربستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات يمن از حمله ائتلاف متجاوز سعودي به برخي مناطق در الحديده يمن حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره، ائتلاف متجاوز سعودي با بيش از 27 راکت و سه موشک کاتيوشا، منطقه الزعفران و اطراف آن را در منطقه کيلومتر 16، در استان الحديده يمن هدف قرار داد.
در واکنش به عمليات موفقيت آميز پهپادهاي يمني و هدف قراردادن تاسيسات نفتي عربستان، جنگنده هاي متجاوزان سعودي بيش از 17 بار مناطق مختلف استان حجه را بمباران کردند.
اين بمبارانها در انتقام عمليات موفقيت آميز پهپادهاي يمني و هدف قراردادن تاسيسات نفتي عربستان و کاهش بورس عربستان انجام شد.
وزير انرژي سعودي به موفقيت آميز بودن عمليات پهپادي يمن اذعان کرد، سخنگوي ارتش يمن در بيانيه اي درباره ادامه هدف قراردادن و ارتکاب جنايات بيشتر ضد ملت يمن هشدار داد.

 عمليات نظامي يمن در عمق خاک عربستان
منابع آگاه بامداد چهارشنبه از چندين عمليات نظامي يمني‌ها در عمق عربستان سعودي و عليه اهداف مهم اين کشور خبر داده‌اند.
الميادين بامداد چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده يمني‌ها 10 عمليات نظامي را در عمق عربستان سعودي و اهداف مهم انجام دادند.
جزئيات بيشتري از اين عمليات‌ها هنوز اعلام نشده است.

وحشت در ميان متجاوزان سعودي
يک رسانه معارض عربستاني، به يک برگ سند داخلي وزارت دفاع سعودي دست يافته که حاکي از وحشت نظاميان اين کشور از حملات انفجاري اخير در تأسيسات نفتي است.
اين سند، نامه‌اي است به امضاي سرهنگ ستاد «محمد بن ناصر الحربي» فرمانده نيروي وظيفه 162 نيروي زميني ارتش سعودي در منطقه "الشرقيه" خطاب به معاون فرمانده اين نيرو در خصوص آماده‌باش براي استقرار نيروها در مناطق مأموريت خود ظرف 72 ساعت آينده.
کانال اطلاع‌رساني سعودي‌ليکس که با افشاي اسناد محرمانه رژيم سعودي شهرت يافته است از اين نامه‌نگاري با عنوان سند وحشت محمد بن‌سلمان و رژيم آل‌سعود از عمليات پهپادي روز 9 ماه رمضان ارتش يمن ياد کرده است.
اين کانال تصريح کرده که دستور اعزام نيروهاي گارد ملي سعودي به سمت منطقه "الشرقيه"، با هدف حفاظت از چاه‌هاي نفت و پالايشگاه‌ها و بنادر صادرات نفت، صادر شده است.
در اين نامه همچنين تأکيد شده است که تمام مرخصي‌هاي فرماندهان و سربازان در برهه آمادگي نيروها براي انجام اين مأموريت لغو شود.
ارتش يمن، صبح روز سه‌شنبه 23 ارديبهشت‌ماه 1398، طي يک عمليات پهپادي گسترده، نقاط استراتژيک مرتبط با صادرات نفت سعودي را با هفت فروند پهپاد مسلح، هدف حملات انفجاري قرار داد که اين حملات، به قطع صادرات نفت از بندر ينبع در غرب عربستان انجاميد.
علاوه بر اين، دو شاه‌لوله انتقال نفت شرق به غرب عربستان در مناطق الدوادمي و عفيف در نزديکي پايتخت سعودي همزمان با حمله به بندر ينبع منفجر شد که به قطع انتقال نفت به ينبع انجاميد.

ارتش يمن پهپاد پيشرفته آمريکايي را منهدم کرد
سامانه هاي دفاع هوايي يمن يک فروند پهپاد تهاجمي سعودي را که از پيشرفته ترين پهپادهاي ساخت آمريکاست بر فراز صنعاء سرنگون کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، سامانه هاي دفاع هوايي ارتش و کميته هاي مردمي يمن شب گذشته اين پهپاد را که از نوع «ام کيو 1» است در منطقه دايان در ناحيه بني مطر در استان صنعاء، سرنگون کردند.
يک منبع نظامي به المسيره گفت سامانه هاي دفاع هوايي يمن توانستند قبل از اين که پهپاد «ام کيو 1» عملياتش را آغاز کند با موشک مناسب آن را هدف قرار دهند. اين پهپاد از پيشرفته ترين هواپيماهاي بدون سرنشين است که آمريکا در اختيار نظام سعودي قرار داده است. همچنين يک فروند پهپاد از همين نوع نيز در بيست و سوم مارس گذشته سرنگون شد.

هشدار انصارالله به امارات
سخنگوي جنبش انصارالله ساعاتي پس از حملات پهپادي يمن به تاسيسات نفتي سعودي به ابوظبي هشدار داد که «هدف قرار گرفتن تاسيسات حساس امارات بعيد نيست».
«محمد عبدالسلام» سخنگوي جنبش انصارالله يمن عصر سه‌شنبه ساعاتي پس از هدف قرار گرفتن خط لوله انتقال نفت عربستان سعودي گفت «بايد به ادامه تجاوزات دشمنان پاسخ داد».
عبدالسلام افزود: «ما وارد يک مرحله راهبردي مي‌شويم و مرحله جديدي از تشديد حملات عليه دشمن سعودي را آغاز مي‌کنيم».
وي گفت:«ما هرگز نخواهيم پذيرفت که حمله به ملت يمن بدون پاسخ بماند و به متجاوزان مي‌گوييم که منتظر پاسخ بيشتر باشند».
سخنگوي جنبش انصارالله با اشاره به عمليات پهپادي صبح امروز يمن به تاسيسات نفتي سعودي اظهار داشت که «اين ضربه‌اي به عربستان سعودي در عمق خاک اين کشور بود».
عبدالسلام، امارات - عضو اصلي ائتلاف عربي عليه يمن - را تهديد کرد و گفت «هدف قرار گرفتن اماکن و تاسيسات حساس امارات را بعيد نمي‌دانيم».

نظر شما