شناسهٔ خبر: 32888869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اذعان وزیر انرژی عربستان به عملیات پهپادی یمن

ابنا

وزیر انرژی عربستان سعودی به حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی این کشور اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد خط لوله نفت بین منطقه الشرقیه و ینبع در ساحل دریای سرخ، هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است.

الفالح به توقف فعالیت خط لوله اصلی نفت بین منطقه الشرقیه و ینبع در ساحل دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد این اقدام برای تعمیر خط لوله صورت گرفته است.

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: تولید و صادرات نفت خام عربستان بدون توقف ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این حمله با هواپیمای بدون سرنشین بمبگذاری شده صورت گرفت و خسارت های محدودی بر جای گذاشت.

خبرگزاری عربستان سعودی نیز به نقل از یک منبع امنیتی تائید کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت نفتی آرامکو در منطقه ریاض هدف حمله محدود قرار گرفتند.

ریاست امنیت عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو در استان های الدوادمی و عفیف در سطح محدود هدف قرار گرفتند.

سرتیپ «محمد هاشم الخالد» کارشناس مسائل نظامی در صنعا تاکید کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌توانند توازن ترس و تهدید در برابر عربستان سعودی ایجاد کنند.

وی افزود: رادار‌های عربستان سعودی و امارات قادر به ردیابی پهپاد‌های یمنی نیستند.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان را در حملات امروز یگان پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تایید کرد.

«ابراهیم العبیدی» یکی از مسئولان جنبش انصارالله یمن نیز گفت: رهبران یمن به خوبی می‌دانند چگونه عمل کنند و چگونه از گزینه‌ها و برگ‌های برنده خود استفاده کنند. تا زمانی که تجاوزگری علیه ملت یمن ادامه داشته باشد، عملیات بی سابقه در خاک عربستان ادامه پیدا خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی المنار نیز به نقل از یک منبع نظامی یمنی با اشاره به عملیات گسترده علیه تاسیسات حیاتی عربستان سعودی افزود این عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره یمن صورت گرفت.

یک مقام نظامی اعلام کرد این حملات با هفت فروند هواپیمای بدون سرنشین علیه تاسیسات مهم و حیاتی عربستان سعودی انجام شده است.

این منبع نظامی افزود: در صورت ادامه تجاوزات، برای اجرای حملات بیشتر آمادگی داریم.

.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما