شناسهٔ خبر: 32889920 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۱۱ | لینک خبر

اوج التهاب در شش بازی از هفته پایانی لیگ برتر

امین میران / مرکز خبر ورزش 11

اختصاصی | هواداران فوتبال بی‌صبرانه منتظر هفته پایانی لیگ برتر هستند.

صاحب‌خبر -

ورزش 11 - بالاخره هجدهمین دوره لیگ برتر هم به ایستگاه پایانی خود رسید و هواداران فوتبال در کشورمان پنجشنبه شب جایگاه واقعی تیم مورد علاقه خود را  متوجه می‌شوند.

کشیده شدن تکلیف قهرمانی به هفتۀ آخر و مشخص نبودن تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد، در کنار جدال دو تیم برای باقی مانده در لیگ برتر تقریباً تمامی دیدارهای پیش‌رو را حساس کرده‌ است.

بدون شک حساس‌ترین بازی هفته در ورزشگاه تختی شهر جم برگزار خواهد شد، جایی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ برای کسب سومین قهرمانی پیاپی خود نیاز به کسب امتیاز از این دیدار خارج از خانه دارند.

پرسپولیس - پارس جنوبی جم


سرخ‌پوشان پایتخت در بدترین‌ روزهای خود به دنبال کسب قهرمانی لیگ هستند، پسران برانکو چهار دیدار قبلی خود در لیگ را با تساوی پشت‌سر گذاشته‌اند و به تازگی از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته‌اند.

در سوی مقابل مهدی تارتار با یک لشگر پرسپولیسی به مصاف تیم سابقش می‌رود و به گفته خودش برای ارائه یک فوتبال پاک فقط و فقط به فکر سه امتیاز است.

زرد‌های اصفهانی به برتری خانگی تیمشان مقابل تیم ته جدولی استقلال خوزستان ایمان دارند و به همین خاطر تمامی هوش و حواسشان به بازی پرسپولیس و پارس جنوبی جم است و امیدوار هستند که نمایند شهر جم بتواند دومین شکست فصل را به شاگردان برانکو تحمیل کند.

 

سومی بازی حساس هفته به جدال استقلال با سپیدرود رشت برمی‌گردد، آبی‌های پایتخت برای مسجل کردن عنوان سومی  و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل تیمی قرار بگیرند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط برای کسب سه امتیاز به تهران سفر می‌کند.

استقلال - سپید رود رشت


وضعیت سپیدرود وخیم تر از آن است که به فوتبال تدافعی فکر کند، البته کسب سه امتیاز برای نماینده شهر باران تضمین کننده باقی ماندن در لیگ برتر نیست و این تیم باید نیم نگاهی هم به دیدار ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان داشته باشد.

با توجه به این که به احتمال فراوان یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان قهرمان جام خذفی  خواهند بود، ایستادن در جایگاه چهارم لیگ برتر هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بسیار پر اهمیت می‌باشد و به همین خاطر تراکتورسازی و پدیده در هفتۀ آخر بازی‌های بسیار حساسی را پیش‌رو دارند.

تیم فوتبال تراکتورسازی در هفتۀ پایانی علاوه بر  تلاش برای ایستادن در جایگاه چهارم جدول، برای گرفتن انتقام شکست دور رفت به اهواز سفر خواهد کرد، شاگردان لیکنز برای این که اندک امیدواری خود برای کسب سهمیه را حفظ کنند باید مقابل فولاد سه امتیاز کامل بازی را به دست بیاورند.

در آن سوی میدان بازیکنان جنگنده پدیده که با شایستگی تمام در جایگاه چهارم جدول ایستاده‌اند مقابل دیگر تیم زنوزی کار بسیار دشواری را در تبریز پیش‌رو دارند چرا که ماشین سازی بیشتر از این که برای خودش به میدان بروند برای کسب نتیجه دلخواه تراکتور بازی خواهند کرد.

جدول لیگ برتر ایران


آخرین بازی سرنوشت ساز هفته نیز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی شهر مسجد سلیمان برگزار می‌شود، جایی که تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان برای فرار از سقوط باید از سد ذوب آهن بگذرد.

در بین دیدارهای هفته پایانی لیگ تنها دو دیدار سایپا و صنعت نفت آبادان و نساجی با پیکان چندان تاثیری در جدول و سرنوشت تیم‌های سقوط کننده و یا قهرمانی ندارد.

 

گفتنی است که تمامی دیدارهای هفتۀ پایان لیگ برتر از ساعت 21:30 پنجشنبه  به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید
دوست صمیمی برانکو، سرمربی فصل بعد استقلال + عکس

اولین خروجی رسمی استقلال؛دشمن مجیدی با هیچکس حرف نمی‌زند+عکس

نظر شما