شناسهٔ خبر: 32882942 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان سینمایی خبر داد:

اصلاح نظام‌نامه اکران و محدودیت نمایش فیلم‌ها

تهران- ایرنا- رییس سازمان سینمایی از اصلاح نظام‌نامه اکران و محدودیت نمایش فیلم‌ها از تابستان 1398 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، حسین انتظامی در پیامی در حساب شخصی خود درباره درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی نوشته که یک شورا با تخصص‌های مکمل، درجه‌بندی سنی فیلم‌ها را از تابستان آغاز می‌کند.
البته پیش‌نویس «دستورالعمل درجه‌بندی گروه سنی فیلم‌های سینمایی» تابستان سال 1397 منتشر و همزمان با روز ملی سینما ابلاغ شد. اما با توجه به ایراداتی که برخی منتقدان نسبت به این پیش نویس داشتند حالا حسین انتظامی گفته برای اصلاح این موضوع یک شورا با تخصص‌های مکمل، درجه‌بندی سنی فیلم‌ها را بررسی و از تابستان آغاز می‌کند.
انتظامی درباره نظامنامه اکران هم گفته که نکاتی در این نظام نامه است که اصلاح می‌شود و چنین فیلم‌هایی محدودیت اکران خواهند داشت.
رییس سازمان سینمایی در پایان پیام خود از منتقدان هم به خاطر نکات مهمی که مطرح کردند تشکر کرده است.
متن کامل انتظامی به این شرح است: «یک شورا با تخصص‌های مکمل، درجه‌بندی سنی فیلم‌ها را از تابستان آغاز می‌کند. نظامنامه اکران هم اصلاح می‌شود و چنین فیلم‌هایی محدودیت اکران خواهند داشت. از منتقدان هم به خاطر نکات مهمی که مطرح کردند ممنونیم.»
به گزارش ایرنا، گروه بندی فیلم ها در نظامنامه اکران که سال گذشته منتشر شده است، نیز به شرح زیر است:
** گروه 9+ : این فیلم دارای الفاظ یا صحنه‌های نامناسب برای کودکان است و تماشای آن برای کودکان زیر 9 سال توصیه نمی‌شود.
** گروه 12+ : این فیلم دارای صحنه‌های نسبتا خشونت‌آمیز یا دلهره‌آور یا استعمال دخانیات و یا الفاظ نامناسب است و تماشای آن برای افراد زیر 12 سال توصیه نمی‌شود.
**گروه 15+ : این فیلم دارای صحنه‌های خشونت‌آمیز، ترسناک یا استعمال مواد مخدر یا روابط خلاف عرف جامعه و یا زبان تند و نامناسب است و تماشای آن برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.
** گروه 18+ : این فیلم دارای صحنه‌های افراطی از خشونت یا صحنه‌های استعمال مواد مخدر یا صحنه‌هایی تداعی‌کننده روابط زناشویی و یا الفاظ و حرکات نامناسب است و تماشای آن برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.
فراهنگ**9246**3009

نظر شما