شناسهٔ خبر: 32852317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سایه تنش تجاری روی بازار انرژی‎؛

نوسان بهای نفت در بازار آسیا

­بهای نفت روز دوشنبه روند مشخصی را دنبال نکرد و در نوسان بود اما همچنان تحت تأثیر تشدید مناقشه تجاری بین آمریکا و چین قرار داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه‎؛ در معاملات الکترونیک صبح دوشنبه بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت / نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه ژوئن با سه سنت کاهش، 61 دلار و 63 سنت به فروش رفت.
اما بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوییه 18 سنت افزایش یافت و به 70 دلار و 80 سنت رسید.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فشار حداکثری را بر چین حفظ کرده است و جمعه شب به سرویس هایش دستور داد روند اعمال تعرفه های گمرکی بر تقریبا تمام واردات محصولات چینی را آغاز کنند. با این حال به گفته پکن، مذاکرات تجاری ادامه می یابد.
در حال حاضر، بیش از 250 میلیارد دلار واردات از چین مشمول تعرفه های گمرکی تنبیهی می شوند و این تعرفه ها جمعه برای 200 میلیارد دلار از این واردات از 10 درصد به 25 درصد افزایش پیدا کرد.
جفری هیلی تحلیلگر اوآندا اعلام کرد: «بازارها به نظر می رسد خوشبینی را برگزیدند و می خواهند ایده پایانی را که به افزایش بهای نفت منجر شود، رد کنند.»
با این حال بازارها خود را برای هفته جدید پرالتهاب آماده می کنند زیرا پکن جمعه هشدار داد که چین مجبور خواهد شد تدابیر تلافی جویانه لازم را اتخاذ کند.
بنا بر اعلام آژانس بین المللی انرژی، آمریکا و چین، دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان، روی هم 34 درصد مصرف جهانی نفت را در سه ماهه اول سال 2019 تشکیل دادند.

نظر شما