شناسهٔ خبر: 32844961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

نبرد براي قهرماني و بقا

بررسي همه احتمالات هفته پاياني ليگ برتر

صاحب‌خبر -

قهرماني در مشت پرسپوليس

شاگردان برانکو که فرصت بسيار خوب قهرماني را در ورزشگاه آزادي مقابل ماشين سازي از دست دادند، حالا اميدوارند که جام را در شهر جم بالاي سر ببرند. آن ها براي رسيدن به هدف شان کار چندان سختي ندارند و مي توانند با کسب يک نتيجه تساوي هم به قهرماني برسند. البته شکست مقابل پارس جنوبي و پيروزي سپاهان مقابل حريف خود، قهرماني را نصيب اصفهاني ها مي کند.

رتبه اول تا چهارم براي سپاهان

سپاهان اصفهان در شبي که پيام نيازمند در حد يک سوپر قهرمان حاضر شد، يک امتياز از پديده در مشهد گرفت.تيم اميرقلعه نويي هفته آخر در خانه، ميزبان تيم سقوط کرده استقلال خوزستان است. آن ها بايد برنده از زمين خارج شوند تا در صورت شکست پرسپوليس در جم قهرمان شوند. درواقع قهرماني آن ها به برنده نشده پرسپوليس هم بستگي دارد. سپاهان اگر حريف روز پاياني اش را شکست دهد حداقل دوم مي شود. اما اگر مقابل تيم اهوازي متوقف شود آن وقت نه تنها خيال قرمزهاي پايتخت را بابت قهرماني راحت مي کند بلکه در صورت پيروزي استقلال مقابل سپيدرود آن وقت جايگاه دومي را هم از دست مي دهد و به دليل تفاضل گل بهتر از پديده در جايگاه سوم مي ايستد. مگر اين که مشهدي ها در تبريز با يک نتيجه عجيب ماشين سازي را شکست دهند که بسيار بسيار بعيد است. اما اگر سپاهان به استقلال خوزستان ببازد و استقلال تهران و پديده حريفان شان را شکست دهند، آن وقت اين تيم به رده چهارم جدول مي رسد.

استقلال، دوم تا چهارم

استقلال تهران اگر برنده از آبادان برگشته بود يکي از شانس هاي قهرماني بود، اما اين اتفاق نيفتاد. به هرحال تساوي مقابل صنعت نفت اميد آبي هاي پايتخت را براي قهرماني از بين برد. با اين حال آن ها که جام حذفي را هم از دست داده اند در تلاش براي کسب سهميه آسيايي هستند.استقلال در هفته پاياني ميزبان تيم در حال سقوط سپيدرود است؛ تيمي که براي بقا فقط بايد برنده شود و اين کار ميزبان را سخت خواهد کرد. به هرحال اگر استقلال برنده از زمين خارج شود جايگاه سومي اش حتمي است.ضمن اين که اگر سپاهان مقابل استقلال خوزستان به نتيجه تساوي دست پيدا کند آن وقت استقلال به رده دوم مي رسد. اما اگر استقلال موفق به شکست سپيدرود نشود و پديده در تبريزماشين سازي را شکست دهد آن وقت تيم فرهاد مجيدي چهارم خواهد شد. علاوه بر اين، اگر استقلال به سپيدرود ببازد باز هم پديده براي سوم شدن بايد در آخرين بازي اش برنده شود.

دوم تا پنجم براي پديده

فوتبالي که پديده به لحاظ کيفي مقابل سپاهان ارائه داد بالاتر از سطح ليگ بود و شايد به جرات بتوان گفت که سپاهان طي چند سال اخير به اين شکل تحت فشار قرار نگرفته بود. تيم مشهدي حالا در آحرين بازي ميهمان ماشين سازي تبريز است؛ تيمي که ناخواسته براي تراکتورسازي بازي مي کند. پديده اگر برنده از زمين خارج شود، در صورتي به رده دوم جدول مي رسد که سپاهان به استقلال خوزستان ببازد و استقلال هم مقابل سپيدرود فقط برنده نشود.اما اگر آن ها سه امتياز بازي را بگيرند و سپاهان و استقلال مساوي کنند آن وقت پديده سوم خواهد شد. اما اگر پديده ببازد يا مساوي کند و تراکتورسازي در اهواز فولاد را شکست دهد در آن صورت پديده پنجم خواهد شد.

چهارمي براي تراکتورسازي

با توجه به تفاضل گل بهتر تيم استقلال نسبت به تراکتورسازي و البته وجود همين شرايط براي تيم تبريزي نسبت به پديده مشهد، فقط در شرايطي که تراکتورسازي موفق به شکست فولاد شود و پديده هم ماشين سازي را نبرد آن وقت شاگردان ليکنز در جايگاه چهارم جدول مي ايستند.
آن ها اگر شنبه شب تيم پارس جنوبي جم را شکست داده بودند، روي کاغذ شانس رسيدن به جايگاه دومي را هم داشتند.اين تيم که جام حذفي را با شکست مقابل صنعت نفت آبادان در مرحله يک شانزدهم نهايي از دست داد حالا همه اميدش به ماشين سازي است که پديده را در تبريز شکست دهد.

کار سخت سپيدرود

تيم سپيد رود اين هفته شکست تلخ و سنگيني را در خانه متحمل شد. آن ها که هفته گذشته دو امتياز با ارزش را در دقيقه پاياني مقابل مسجدسليمان از دست دادند اين هفته مي توانستند با پيروزي مقابل نساجي و با توجه به شکست تيم جنوبي مقابل پيکان، اميدوار به بقا باشند. اما حالا شرايط سخت تر شده و آن ها فقط بايد تيم فرهاد مجيدي را در تهران شکست دهند و نفت مسجدسليمان هم در آخرين بازي اش ذوب آهن را شکست ندهد تا بقاي شان در ليگ قطعي شود. اما اگر بازي سپيدرود در تهران برنده نداشته باشد آن وقت حتي نفتي ها در مسجدسليمان شکست هم بخورند با تفاضل گل بهتر در ليگ مي مانند.

همچنين اگر شاگردان فيروز کريمي ذوب آهن را شکست دهند آن وقت سپيدرود با هر نتيجه اي هم آبي هاي پايتخت را از پيش رو بردارد باز هم سقوظش قطعي خواهد بود.

نظر شما