شناسهٔ خبر: 32831178 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکیل قرار‌گاه قرآنی مساجد توسط بسیج برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از تشکیل قرارگاه قرآنی در مساجد برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل مساجد به قطب قرآنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن که در طلیعه ماه مبارک رمضان باحضور فعالان قرآنی کشور برگزار شد به موضوع مسجد و اهمیت فعالیت قرآنی در مسجد اشاره کردند.

ایشان فرمودند: «باید کاری کنید که مساجد به قطب فرهنگی تبدیل شود.» همچنین برگزاری جلسات آموزشی و برگزاری محافل انس با قرآن موضوعاتی بود که معظم‌له به آن تأکید داشتند.

برای پی‌گیری این فرمایش رهبر معظم انقلاب به سراغ رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی رفتیم.

همکاری با امور مساجد و ستاد کانون‌های فرهنگی برای رونق برنامه‌های قرآنی مساجد

قربانی در گفت‌وگو با فارس از برنامه‌ریزی بسیج و اتحادیه برای این فرموده رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: در این راستا درخواست جلسه‌ای با مرکز رسیدگی به امور مساجد و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد داشتیم تا با تشکیل کارگروهی زمینه را برای اجرایی شدن خواست رهبر معظم انقلاب فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر نیازمند همکاری همه‌جانبه مساجد کشور هستیم و در این راستا باید هماهنگی‌هایی داشته باشیم تا موانع این کار رفع شود.

تشکیل قرار‌گاه قرآنی مساجد برای اجرایی شدن سریع برنامه‌ها

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از ارائه پشنهاد برای تشکیل قرار‌گاه قرآنی مساجد خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این است که کار درگیر شورا‌، کمیته و کاغذ‌باشی نشود و کارگروهی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مساجد تشکیل و برنامه‌ها پس از تدوین فوراً عملیاتی شود.

قربانی بااشاره به اینکه همه ظرفیت مؤسسات و بسیج در این راستا بکار گرفته خواهد شد، گفت: این امر به همه مؤسسات ابلاغ شده تا ان شا الله با همکاری یکدیگر فعالیت‌های قرآنی مساجد رونق بگیرد و خواست رهبر معظم انقلاب روی زمین نماند.

مساجد ظرفیتی بالقوه هستند که باید از آن استفاده کرد

وی ادامه داد: مسجد ظرفیتی بالقوه است که استفاده از آن بخش اعظمی از برنامه‌ها را پیش خواهد برد مثلاً مساجد دارای امکاناتی همچون مکان، سیستم صوتی و حتی مصحت شریف هستند که در این راستا مؤسسات می‌توانند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از فضای مسجد برنامه‌های مختلف قرآنی را برای عموم مردم اجرایی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما