شناسهٔ خبر: 32822130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برگزاری باشکوه اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

تدابیر شدید امنیتی صهیونیست‌ها در شهر اشغالی قدس در اولین جمعه ماه مبارک رمضان، نتوانست مانع از اقامه نماز فلسطینیان در مسجدالاقصی شود و 180 هزار فلسطینی در این مراسم شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

نظامیان رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان، تدابیر امنیتی شدیدی در قدس اشغالی به اجرا گذاشته بودند و راه‌های منتهی به بخش قدیمی آن را بسته بودند. با وجود این تدابیر، آمار‌های روابط عمومی اداره اوقاف اسلامی نشان می‌دهد ۱۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کرده‌اند. خبرنگار العالم در قدس اشغالی اعلام کرده، مقامات رژیم اشغالگر طبق معمول سال‌های گذشته، ماه رمضان امسال نیز قدس را به چیزی شبیه پادگان نظامی تبدیل کردند و راه‌ها و خیابان‌های منتهی به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی و نیز خیابان‌های اصلی بین دو بخش شهر را بستند و علاوه بر این نیرو‌های پیاده نظام و گشتی‌هایی در محله‌ها و کوچه‌های بخش قدیمی قدس و اطراف مسجدالاقصی مستقر کردند تا مانع از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی برای اقامه نماز شوند. نظامیان صهیونیستی برای نمازگزاران کرانه باختری محدودیت سنی هم گذاشته و از ورود مردان زیر 40 سال به بیت‌المقدس و مسجدالاقصی جلوگیری می‌کردند.
پنجاه و هشتمین راهپیمایی حق بازگشت
از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر به راهپیمایی مسالمت‌آمیز نوار غزه حمله کردند و یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین جمعه به نقل از وزارت بهداشت نوار غزه گزارش داد که در حمله صهیونیست‌ها به پنجاه و هشتمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه، یک جوان شهید و ۳۰ نفر هم زخمی شده‌اند. در بین زخمی‌ها چهار کودک و یک امدادگر گزارش شده است. جمعه هفته گذشته (13اردیبهشت)، حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی مسالمت‌آمیز غزه منجر به واکنش گروه‌های مقاومت و وقوع جنگ دو روزه بین رژیم صهیونیستی و این گروه‌ها منجر شد که این رژیم در روز دوم، درخواست توافق آتش‌بس داد. راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) و در پی اعتراض فلسطینیان به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شده و چند هفته پیش،‌ وارد دومین سال خود شد. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت نوار غزه، تاکنون ۲۷۴ نفر در این راهپیمایی‌ها شهید و بیش از ۲۵ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

نظر شما