شناسهٔ خبر: 32818174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه بوشهر؛

گسترش فضای قرانی و معنوی در استان بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برگزاری مراسم ترتیل خوانی نوای ملکوت و پخش مستقیم آن از سیمای مرکز بوشهر باعث گسترش فضای قرانی و معنوی در استان بوشهر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست با دست‌اندرکاران برنامه ترتیل‌خوانی نوای ملکوت استان بوشهر، قرآن کریم را کتاب آسمانی برای نجات انسان‌ها و جامعه بشری عنوان کرد و افزود: قرآن برای زندگی، مدیریت، کمال، رشد و نجات انسان و جامعه از بحران‌ها از طرف خداوند نازل شده است.

وی با بیان اینکه فضای استان بوشهر در ماه مبارک رمضان به فضای قرآنی و معنوی تبدیل شده است تصریح کرد: مراسم ترتیل‌خوانی نوای ملکوت زمینه معنوی شدن جای‌جای این استان را فراهم کرده و پخش مستقیم آن از سیمای مرکز بوشهر سبب بهره‌مندی همگان از این مراسم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 500هزار نفر از این برنامه قرانی بهره‌مند می‌شوند گفت: گسترش این برنامه در قشر نونهال، نوجوان، مهد کودک‌ها، دبستان‌ها و مراکز آموزشی امری مهم و ضروری است.

وی بر گسترش مراسم ترتیل خوانی نوای ملکوت بوشهر به تمام سطوح جامعه تاکید کرد و گفت: حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر محل برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی نوای ملکوت به عنوان قلب قرآن بوشهر تبدیل شود و این آیین به دیگر سطوح جامعه مانند دبیرستان‌ها دبستان‌ها، مساجد، تکایا، مراکز و محافل عمومی گسترش یابد.

آیت‌الله صفایی بوشهری تدوین برنامه سیمای قرآنی استان بوشهر را ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوان قرآنی در این استان، سیمای قرآنی استان بوشهر تدوین شود که قابلیت پخش از سیمای ملی داشته باشد.

وی بر تاسیس موزه قرآنی در بوشهر تاکید کرد و گفت: ایجاد  موزه، کتابخانه تخصصی و باشگاه قرآنی در مرکز استان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: با توجه به تعیین یک روز در بوشهر به نام روز قرآنی، لازم است برای برگزاری مراسم با کیفیت در این روز برنامه‌ریزی شود.

نظر شما