شناسهٔ خبر: 3281747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئيس قوه قضائيه:

نگاه غرب‌ به ملت‌ها غيرديني و ظالمانه است

رئيس قوه قضائيه نزديكي و تعامل ميان اديان توحيدي را زمينه‌ساز نزديكي ميان مردم جهان و پرهيز از خشونت، تجاوز و تعدي دولت‌هاي ظالم عليه ملت‌هاي مظلوم در دنيا اعلام كرد.

صاحب‌خبر -
رئيس قوه قضائيه نزديكي و تعامل ميان اديان توحيدي را زمينه‌ساز نزديكي ميان مردم جهان و پرهيز از خشونت، تجاوز و تعدي دولت‌هاي ظالم عليه ملت‌هاي مظلوم در دنيا اعلام كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در ديدار آقاي نرسس بدروس پاتريارك ارامنه كاتوليك جهان، معضل جهان امروز را «خلأ معنويت» دانست و گفت: در جهان امروز علت‌ها و اسباب از خود بيگانگي و دور شدن مردم از معنويات و اديان توحيدي بسيار است و وظيفه علماي ديني است كه با تلاش و انسجام حقيقت اديان توحيدي و ماهيت‌ضد ظلم اديان الهي را به مردم بشناسانند.
رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر اينكه مهم‌ترين تعليم اديان الهي، توحيد است و حقيقت توحيد بايد از سوي علماي دين براي مردم بازگو و تبيين شود، افزود: تمام اديان الهي ريشه توحيدي دارند و اين مسئله نقطه مشترك تعامل ميان اديان و زمينه‌ساز دوري از خشونت و جنايت‌هاي مختلف در جهان است.
 رئيس قوه قضائيه به تحريم‌هاي غرب عليه ايران و تناقض‌هاي آنان در برخورد با كشورهاي مختلف اشاره كرد و گفت: نگاه حكام كشورهاي غربي به كشورها و ملت‌هاي جهان نگاه عادلانه، ‌ديني و الهي نيست و كاملاً ظالمانه است، به عنوان مثال كشورهايي هستند كه در آن هيچ انتخاباتي برگزار و زنان در آن كشورها حتي حق رانندگي هم ندارند، مورد حمايت آنان هستند و كشورهاي غربي، جمهوري اسلامي ايران را در زمينه حقوق بشر محكوم مي‌كنند و اين موضوع اوج تضاد و دوگانگي‌غربي‌ها در ادعاهايشان را ثابت مي‌كند. رئيس دستگاه قضا خواستار موضع‌گيري علما و رهبران مذهبي و ديني جهان عليه خشونت‌ها و تجاوزهاي سران و دولت‌هاي غربي سلطه‌گر نسبت به مردم مظلوم جهان و به ويژه مسلمانان شد و گفت: با توجه به نفوذ رهبران ديني مسيحيان در جهان توقع اين است كه در زمان‌ها و مكان‌هايي كه ظلمي از سوي متجاوزان عليه مردم بي‌گناه مي‌شود موضعگيري‌هاي مناسبي صورت گيرد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأكيد بر تلاش اديان الهي در نزديك كردن انسان‌ها به يكديگر و تقويت گرايش آنان به معنويات گفت: دولت‌هاي‌ظالم و متجاوز موجب فاصله گرفتن ملت‌ها از هم مي‌شوند و گرايش مردم به ماديات و دوري از معنويات را تقويت مي‌كنند. در اين ديدار نرسس بدروس پاتريارك ارامنه كاتوليك جهان نيز با اشاره به اينكه «اين سومين سفر من به ايران است» گفت: در اثر گسترش ماديات در جهان، معنويات به ويژه در كشورهاي غربي بسيار كم شده و اكنون به جرئت مي‌توان گفت مسيحيت واقعي تنها به خود كشور واتيكان محدود است. وي افزود: متأسفانه به نظر مي‌رسد براي برخي حكومت‌ها در جهان به‌صرفه نيست كه اديان الهي به هم نزديك شوند و صلح و آرامش برقرار شود، آنها دوست دارند ميان ملت‌ها جنگ درگيرد و فاصله بين ملت‌ها فاصله‌اي مادي و اقتصادي ‌شود. وي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران همكاري بسيار خوبي در زمينه انجام فعاليت‌هاي ديني پيروان اديان دارد. وي گفت: اقدامات تفرقه‌آميز مانند توهين به اديان به هيچ وجه قابل قبول نيست و از نظر ما آنچه در فرانسه به عنوان نشر كاريكاتور عليه مسلمانان انجام شد، توهين به 5/1‌ميليارد مسلمان بود و اين اقدام موهن درباره ساير اديان الهي نيز اتفاق افتاده و مورد اعتراض ما هم بوده است.

نظر شما