شناسهٔ خبر: 32813112 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چند خبر از تئاتر| مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره تئاتر فتح خرمشهر/ معرفی بازیگران «کمیته نان»

اجرای نمایش «کمیته نان» به کارگردانی لیلی عاج از 23 اردیبهشت ماه در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، بازیگران نمایش «کمیته نان» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج مشخص شدند. الهام شعبانی، ارسطو خوش رزم، غزاله جزایری، شاهو رستمی، لبخند بدیعی،سعید احمدی در نمایش «کمیته نان» به ایفای نقش می‌پردازند.

«کمیته نان» از ۲۳ اردیبهشت در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود و این چهارمین همکاری لیلی عاج در مقام کارگردان و الهام شعبانی بعد از نمایش های خواب زمستانی، قندخون و سالی که دوبار پاییز شد، است .
پیش فروش بلیت‌های نمایش «کمیته نان» به زودی از طریق سایت تیوال آغاز خواهد شد. این نمایش دومین اثر عاج درباره مشکلات صنفی و معیشتی، اجتماعی و سیاسی کارگران است، در فضایی پر تنش به مساله کول‌بَرها پرداخته و وضعیت زندگی‌های سخت طبقه کارگر را روایت کرده است.

لیلی عاج پیش از این، نمایش «قند خون» را نیز با تمرکز بر مسائل اقتصادی زندگیِ کارگران کارخانه قند ورامین، در تئاترشهر و تماشاخانه باران روی صحنه برده بود.

*«نفرین قحطی‌زدگان» روی صحنه تئاتر

اشکان خطیبی کارگردان و بازیگر تئاتر، نمایشنامه «نفرین قحطی زدگان» را ۱۳ سال پیش ترجمه کرده است که سال گذشته مجوز انتشار آن صادر شد. کتاب «عشق و نفرین» که شامل ۲ نمایشنامه شپارد از جمله «نفرین قحطی‌زدگان» و «عشق وحشی» است پس از استقبال مخاطبان در مراسم امضای این کتاب در تهران، اصفهان، رشت، تبریز و مشهد به چاپ چهارم رسید.

دراماتورژی و بازنویسی نمایش «نفرین قحطی‌زدگان» به عهده امید سهرابی است. خطیبی تابستان سال گذشته نمایش «پزشک نازنین» را روی صحنه برده بود.

گروه این نمایش هم اکنون مشغول تمرین نمایش «نفرین قحطی‌زدگان» هستند و اطلاعات تکمیلی آن به زودی منتشر می‌شود.

*اعلام آخرین فرصت ارسال نمایشنامه به جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

آخرین فرصت زمانی برای ارسال متون نمایشی به بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از سوی دبیرخانه این جشنواره، پایان شهریور اعلام شد.

براساس این خبر، تمام متقاضیان می‌توانند نمایشنامه‌های خود را با موضوع هشت سال دفاع مقدس، تبعات این جنگ تحمیلی و آسیب‌شناسی دوران بعد از آن و حماسه فتح خرمشهر، در سه نسخه در قالب فایل word به نشانی دبیرخانه مرکزی واقع در منطقه آزاد اروند ارسال کنند.

همچنین طبق فراخوان منتشر شده، آخرین مهلت پذیرش متون بخش مسابقه (صحنه‌ای و کوتاه) و طرح‌های بخش محیطی، ششم خرداد است. 

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر آبان سال جاری به دبیری حمیدرضا آذرنگ در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

*پیچک در مؤسسه همای سعادت

نمایش «پیچک» به نویسندگی سیدصادق فاضلی و کارگردانی حمیدرضا بلورچی از ۲۶ اردیبهشت اجرایش را هر شب ساعت ۲۱ در موسسه فرهنگی هنری همای سعادت آغاز می‌کند.

بازیگران این کار علیرضا علیمحمدی، مریم آقابراری، علیرضا حاصلی مراد، کسری کاریان، رها جسمانی و میر منصور کاظمی هستند. این نمایشنامه براساس شب بیست و یکم محمود استاد محمد نگاشته شده است.

داستان از این قرار است که پدری،  پسر و عروس خود را که معتاد به مصرف هروئین هستند در زیرزمین منزل خود محبوس می‌کند.

*«زمستان» در مهرگان

نمایش زمستان به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی محمد نژاد از ۲۲ اردیبهشت اجرایش در خانه نمایش مهرگان آغاز می‌شود.

بازیگران کار محمد نژاد، مرجان فریقی، محمد مهدی توکلی زاده، شیما جعفرزاده هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما