شناسهٔ خبر: 32808903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

منازل والدین شهیدان «نیکان و آبخون» نوسازی می‌شوند

به همت موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس، منازل والدین شهیدان نیکان و آبخون نوسازی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس در اقدامی قابل تحسین، تقبل کرد خانه مادرشهید عیسی نیکان در محله آیت الله غفاری بندرعباس که در بارندگی فروردین ماه تخریب شد و هیچ نهادی بازسازی آن را قبول نکرد را بازسازی کند، جهت آشنایی بیشتر با این موسسه خیریه با مدیرعامل موسسه به گفت و گو نشستیم که مشروح آن در ذیل می‌آید:

فارس: در ابتدا خودتان و موسسه خیریه‌تان را معرفی کنید و بفرمایید این موسسه با چه اهدافی و کی تاسیس کردید؟

مریدی‌زاده: احمد مریدی‌زاده موسس و مدیرعامل موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس هستم. این موسسه در سال 1389 تاسیس و شماره ثبت 702 با مجوز رسمی از اداره بهزیستی استان هرمزگان دریافت کردم. هدفمان از تاسیس این موسسه، ارائه خدمات به مردم ایران و استان هرمزگان و همچنین تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های ایتام، محسنین و بیماران خاصی که تحت پوشش هیچ سازمان و نهادهای حمایتی نیستند. در این مدت، تعداد 160 خانوار را به طور مستقیم و 50 خانوار را به طور غیرمستقیم تحت پوشش داریم.

این موسسه، همه ساله در ایام بازگشایی مدارس، بسته‌های حمایتی نظیر نوشت‌افزار، کیف و لباس و فرم مدارس را بین فرزندان مددجو توزیع می‌کند. همچنین توزیع بسته‌های غذایی و کمک هزینه‌های نقدی در شب عید نوروز بین مددجویان تحت پوشش توزیع می‌شود.

پذیرایی از خانوادهای نیازمندان و ایتام در سفرهای اکرام ایتام در ماه رمضا، طبخ غذا در دهه محرم در محله چاهستانی‌ها و توزیع بین خانوادها و اهالی محله، اعزام 180 نفر از افراد  محروم و نیازمند، ایتام، زیارت اولی و افراد فاقد توانایی مالی یا افرادی که حدود 10 سال الی 5 سال پیش به مشهدمقدس رفته‌اند از دیگر اقدامات موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس در سال 97 است.

کمک‌های موردی درمانی و هدیه ازدواج، تعمیر، بازسازی و ساخت دو باب منزل خانواه‌های ایتام و همچنین تعمیر و بازسازی یک باب منزل در محله چاهستانی‌ها، حمایت از یک خانواده بیمار صعب‌العلاج سرطانی، بازسازی سه باب منزل در روستاهای بخش شمیل و یک منزل در محله سه زیارتان شاه‌حسینی برای خانواده‌ای کارتن خواب و تقبل تامین مصالح ساختمانی برای بازسازی یک منزل در محله کوی آیت الله غفاری از دیگر فعالیت‌های موسسه کمک‌رسانان بندرعباس است.

 

 فارس: چطور از تخریب خانه مادر شهید نیکان مطلع شدید و چرا بازسازی آنرا تقبل کردید؟ 

مریدی‌زاده: یکی از دوستان «مهدی درخشان» از طریق تماس تلفنی، در جریان وضعیت منزل مادر شهیدعیسی نیکان در کوی آیت‌الله غفاری قرار گرفتیم که بلافاصله بعد از تماس، با همکاران موسسه خیریه به محل زندگی شهید آمدیم. با دیدن وضعیت خانه مادر شهید ناراحت شدم. با تعدادی از خیرین همیشه همراه و دلسوز تماس گرفتم که هر کدام از این عزیزان قول مساعدت و همکاری دادند. بنده موقعی که چهره معصوم و مظلوم مادرشهید و زندگی محقرانه‌شان را دیدم، از خودم خجالت کشیدم و این را جزو اولویت کاری خودم گذاشتم و تمام تلاشم خواهم کرد تا منزلی مناسب و امکانات اولیه زندگی برای این مادر شهید تهیه کنم و در اولین سفر مشهدمقدس، مادر شهید را به همراه 2 نفر از خانواده شهید اعزام می‌کنیم.

فارس: گویا خانه برخی دیگر از خانواده‌های معظم شهدا مانند خانه شهید غلام آبخون در محله سه زیارتان هم دچار آسیب شده است و توانایی بازسازی را دارند. آیا برای کمک به آنها هم برنامه‌ای دارید؟

مریدی‌زاده: حتما. موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس توان خود را برای تعمیر و بازسازی منزل پدر شهیدغلام آبخون نیز بکار خواهد بست. 

فارس: چه کسانی می‌توانند از خدمات شما استفاده کنند؟ دفتر موسسه‌تان کجاست و چگونه نیازمندان می‌توانند با موسسه خیریه ارتباط بگیرند؟

مریدی‌زاده: موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس به خانواده‌های ایتام و محسنین، بیماران خاص که تحت پوشش بیمه و نهادی نباشند، خدمات ارائه می‌دهد. افراد نیازمند می‌توانند به دفتر این موسسه خیریه در بلوار امام حسین (ع) واقع در بازارچه امام حسین(ع) طبقه فوقانی بانک سپه پلاک 120 مراجه کنند. همچنین می‌توانند با شماره تلفن 09178630145 تماس حاصل کنند و یا با ارسال پیامک، مشکلات خود را بیان کنند تا همکاران در اولین فرصت با آنها تماس گرفته و پیگیری مشکلات‌شان شوند. 

فارس: گویا تصمیم داشتید در 19 ماه مبارک رمضان برنامه‌ای در ارتباط با شهدا اجرا کنید که به دلیل وجود مشکلاتی، برنامه لغو شد. موضوع چیست؟ 

مریدی‌زاده: موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس برای اولین بار تصمیم به برگزاری یادواره شهدای رمضان با سفره اکرام ایتام گرفت که هم یک برنامه فرهنگی و معنوی بود و هم برنامه ضیافت افطار خانواده‌های محرومین ایتام. درصورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی داریم مراسم را اجرا کنیم که مصادف با سوم خردادماه و روز آزادسازی خرمشهر نیز هست.

فارس: برای ارائه خدمات‌ بیشتر به نیازمندان، از خیرین و دولتی‌ها چه انتظاری دارید؟

مریدی‌زاده: خیرین به عنوان برادران و خواهران معنوی در کنار موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس هستند و همراهی و همدلی آنان سبب شده خدمات خوبی به نیازمندان ارائه دهیم. از مسؤولین استانی و نمایندگان مجلس، شورای شهر بندرعباس، مدیران دستگاه‌های اداری درخواست دارم در حد توان به یاری موسسات خیریه و نهاد حمایتی بیایند تا در گام دوم انقلاب، با مشاوره نشست‌های تخصصی بتوانیم تیم‌های خدمات‌رسانی جهت ارائه بهتر خدمات به محرومین و نیازمندان و خانواده‌های ایتام تشکیل و خدمات به صورت سریع و با مدیریت جهادی ارائه شود. موسسات خیریه نیز عضو کوچکی از این جامعه هستند و تیم جهادی موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس در صورت نیاز، آماده ارائه خدمات است.

فارس: برنامه‌های امسال تان چیست؟ 

مریدی‌زاده: برنامه امسال موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس، ایجاد برنامه‌های اشتغال برای خانواده‌های سرپرست خانوار و پیگیری جهت تعمیر بازسازی منازل مسکونی فرسوده و خدمات درمانی و معیشتی 4 اولویت موسسه خیریه است.

ادارات و سازمان‌ها، جهت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و ایجاد اشتغال، وسایل لازم و نیازمندی‌های موسسه از قبیل سوله و یا سالن و مکان‌های مختلف واقع در مرکز شهر را به صورت موقت در اختیار موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس قرار دهند.

همچنین برای ایجاد مشاغل خرد 4 الی 5 نفره جوانان، نیازمند کانکس هستیم و این موضوع را از اداراتی که کانکس در اختیار دارند، درخواست کردیم اما حمایت نشدیم.

انتهای پیام/88030/

نظر شما