شناسهٔ خبر: 32798323 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

هفته بيست و نهم ليگ برتر

جشن قهرماني پرسپوليس در آزادي؟

صاحب‌خبر -

پرسپوليس - ماشين سازي تبريز؛ جشن قهرماني بدون جام!

هواداران پرسپوليس اميدوارند شنبه شب با پيروزي مقابل تيم ماشين سازي تبريز سومين قهرماني متوالي در ليگ برتر را جشن بگيرند. هرچند در اين صورت هم سازمان ليگ جام قهرماني را در هفته پاياني در شهر جم بوشهر به بازيکنان پرسپوليس اهدا خواهد کرد. با اين حال برانکو و شاگردانش دوست ندارند که اين خيل هواداران مشتاق خود را ناراحت از ورزشگاه آزادي به خانه بفرستند.

ماشين سازي تبريز هم با تمام توان مقابل پرسپوليس قرار مي‌گيرد تا حداقل در راه سومين قهرماني پرسپوليس مشکل ايجاد کند. بازي رفت دو تيم هم با نتيجه يک بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد. اکنون پرسپوليس به دنبال برد مقابل ماشين سازي است و اميدوار است که سپاهان و استقلال امتياز از دست بدهند تا سومين قهرماني متوالي اش را در ورزشگاه آزادي جشن بگيرد.

سپيدرود رشت - نساجي مازندران؛ تلاش براي بقا

بازي اين دو تيم شمالي همواره ديدني و جذاب است، به خصوص اينکه در اين بازي سپيدرود در خطر سقوط است و با تمام توان براي برد بازي خواهد کرد. بازي رفت دو تيم با نتيجه مساوي 2 بر 2 به پايان رسيد اما اکنون نساجي ديگر نياز مبرمي به پيروزي ندارد و بنابراين بعيد است که بازيکنان اين تيم بخواهند مثل سپيدرودي‌ها خودشان را به آب و آتش بزنند. سپيدرود اگر بتواند پيروز شود هم ماندنش در ليگ برتر قطعي نيست و بايد اميدوار باشد که پيکان از نفت مسجدسليمان امتياز بگيرد.

ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان؛ نبرد براي ششمي

ذوب آهن يک تيم با کلاس و با کيفيت آسيايي شده است؛ تيمي که با کامبک‌هاي رويايي در آسيا توانست به مرحله يک هشتم ليگ قهرمانان آسيا صعود کند و در بهترين وضعيت فني و روحي خود قرار دارد هرچند باشگاه ذوب آهن مثل تيمش اکنون بي‌حاشيه نيست و چالش‌هاي پرسرو صداي هيات مديره باشگاه با سعيد آذري مديرعامل باشگاه شرايط عجيبي را در ذوب آهن رقم زده است.

پديده شهر خودرو- سپاهان؛ اميدوار به کسب سهميه

حساس‌ترين بازي اين هفته در ورزشگاه امام رضا(ع) شهر مشهد برگزار مي‌شود جايي که سپاهان تيم دوم جدول در روياي قهرماني است. هواداران اين تيم اميدوارند با امير قلعه‌نويي بعد از سال‌ها به قهرماني برسند اما در اين مسير در حال حاضر بزرگترين مشکل شکست دادن تيم پديده است. يحيي گل‌محمدي تيم منسجمي را در مشهد درست کرده و به دنبال کسب سهميه آسيايي است.

تراکتورسازي تبريز- پارس جنوبي جم؛ تلاش‌ براي آسيايي شدن

روند نزولي تراکتورسازي بعد از باخت عجيب به سپيدرود آغاز شد و اين تيم 4 هفته است که پيروز نشده است و به همين دليل اکنون روي پله پنجم جدول ليگ ايستاده و در تلاش است تا شايد بتواند در ليگ برتر سهميه آسيايي بگيرد. پارس جنوبي هم 4 هفته است که رنگ برد را نديده وسه باخت و يک مساوي در 4 بازي آخرش داشته است.

استقلال خوزستان - سايپا؛ اولين برد نارنجي‌پوشان با مربي جديد؟

آبي پوشان اهوازي که چند فصل قبل قهرمان ليگ برتر شدند اکنون به ليگ يک سقوط کرده‌اند ولي مجبورند که در دو هفته پاياني ليگ به ميدان بروند. سايپا هم بعد از برکناري علي دايي مي‌خواهد شرايط را براي ابراهيم صادقي سرمربي جديد تيمش بهتر کند. اين بازي بهترين فرصت براي نارنجي‌پوشان تهراني است که با سرمربي جديد خود به اولين برد برسند.

پيکان - نفت مسجدسليمان؛ اميد به بقا

پيکان که روي پله دهم جدول ليگ ايستاده است براي رسيدن به رتبه تک رقمي در ليگ تلاش مي‌کند و نفت مسجدسليمان هم به دنبال بقاست. فيروز کريمي هرچه از مربيگري بلد است را بايد در اين دو هفته آخر ليگ رو کند تا تيمش را در ليگ برتر حفظ کند.

صنعت نفت آبادان - استقلال تهران؛ آباداني ها به دنبال تداوم پيروزي

اين بازي هم جذابيت‌هاي خاص خود را دارد موتور صنعت نفت به تازگي روشن شده و 4 برد متوالي در ليگ برتر زردپوشان برزيلي آبادان را به رده نهم جدول ليگ رسانده است. فوتبالدوستان آباداني عاشق صنعت نفت هستند و قطعا روز سختي را براي استقلال رقم خواهند زد.

نظر شما