شناسهٔ خبر: 32793898 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نمایشنامه خوانی «ژاک و اربابش» در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود

کارگردان نمایشنامه خوانی «ژاک و اربابش» عنوان کرد: این اثر به نویسندگی میلان کوندرا است که امروز (بیستم اردیبهشت) در پردیس تئاتر شهرزاد خوانش می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایشنامه خوانی «ژاک و اربابش» به نویسندگی میلان کوندرا و کارگردانی مریم طاهری که امروز (جمعه، ۲۰ اردیبهشت ماه) در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می شود.

مریم طاهری درباره نمایشنامه خوانی ژاک و اربابش در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت:: ژاک و اربابش یک اثر کم نظیر در ادبیات نمایشی است و هر چند از «ژاک قضا و قدری» دیدرو الهام گرفته شده اما به کوندرا تعلق دارد.

وی افزود: این اثر به گفته میلان کوندرا یادآور دو دوست سیب طلایی هوس ابدی(عشق های خنده دار ) است؛ در این اثر اشاره ای به  زندگی جای دیگر است و مهمانی خداحافظی وجود دارد.

طاهری گفت: دن کیشوت و روستایی بی سوادی که حکم نوکرش را داشت روزی برای مبارزه با دشمنانش سفر آغاز کرد ،  ولادیمیر و نوکرش در در انتظار گودو در صحنه خالی دنیا تنهایند. ژاک و اربابش گویی همان ها هستند ، (صدای خنده پژمرده شونده شان را شنیدم، با عشق و عذاب دو دستی به آن خنده چسبیدم، درست همانگونه که آدم به چیزهای گذرا، آسیب پذیر و ازبین رفتنی، چیزهایی که محکوم و مردود دانسته شده اند، چنگ می اندازد.

وی افزود: نمایش این اثر را از این رو لازم دانستم که بقول ژاک و اربابش، تصویری که از آینده به دست می دهید وحشتناک است ! دنیا مالامال از صندلی های خالی است.

طاهری با اشاره به اینکه تمرینات این نمایش از بهمن ۹۷ آغاز شده و تا اردیبهشت ۹۸ ادامه یافته، گفت: همانطور که تئاتر خوب محصول انجام یک کار گروهیست، ژاک و اربابش هم محصول یک گروه خوب است، گروهی که با در نظر گرفتن تعداد بالای اشخاص بازی، اصلأ به راحتی گرد هم نیامده است، یک مجموعه بزرگ از بازیگران و عوامل تئاتر، که در هرشرایطی خود را کنار هم رساندند تا ژاک و اربابش را این بار ، به این شکل و در این زمان ، روی صحنه بیاورند.

به گزارش فارس، مهشاد بهرامی نژاد، سارا سیبی، مهیار پوربابایی، عرفان معجونی، سید جلیل حسینی، علیرضا مینایی، علی هادوی، نگار عزیزی، امیر حسین شیرالی، فرید کیامرثی گروه بازیگران و رضا جاویدی ،کوروش صدر ،میلاد بهشتی و ناصر ارباب
گروه عوامل و محمود رشیدی تهیه کننده کار هستند.

 نمایشنامه خوانی «ژاک و اربابش» به نویسندگی میلان کوندرا و کارگردانی مریم طاهری جمعه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما