شناسهٔ خبر: 32776489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پخش مراسم جزءخوانی قرآن از شبکه استانی خلیج‌فارس در ماه رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در راستای اجرای نیت موقوفه مرحوم محمدعلی ناصری، مراسم جزءخوانی قرآن کریم در بندرعباس برگزار و از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و توشه‌اندوزی برای آخرت، اظهار داشت: این مراسم هر روز پس از نماز ظهر و عصر در طول ماه رمضان در حسینیه حرم مطهر امامزاده سیدمظفر(ع) در بندرعباس برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح ضیافت الهی همزمان با سراسر کشور توسط سازمان اوقاف در هرمزگان نیز در راستای رونق بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی و اجرای امینانه نیات واقفین در سطح بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های مرتبط با موقوفه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان تصریح کرد: این طرح در 30 بقعه استان از محل موقوفات ناصری، مشیر و...  درحال اجراست.

به گفته گرایلی، در 22 حرم مطهر امامزادگان مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، رودان، میناب و قشم در طول ماه مبارک رمضان درحال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در 13 حرم امامزادگان کلاس تفسیر برپاست که در این اماکن مقدس همچنین محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی نیز در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان از برپایی 15 سفره افطاری ساده در مساجد تشیع و تسنن با مشارکت خیرین و بخشی هم از محل موقوفات در مناطق مختلف و محلات خبر داد و افزود: بیشترین هزینه سفره‌های افطاری را خیرین متقبل شده‌اند تا فرهنگ افطاری دادن نهادینه شود که از خیرین و خادمان برپایی سفره‌های افطاری قدردانی می‌شود.

گرایلی از اجرای ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در 30 بقعه متبرکه خبر داد و افزود: همچنین در طرح ضیافت الهی 40 مبلغ دینی مشارکت دارند که هفت نفر از قم اعزام شده‌اند.

وی اظهار داشت: در بقاع متبرکه استان کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان خوزستان جمع‌آوری می‌شود. البته تاکنون سه کامیون آب معدنی، مواد غذایی، پوشاک، لوازم بهداشتی و... به این منطقه ارسال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: این برنامه باعث همگرایی بیشتر بین مردم، دستگاه‌های اجرایی و سپاه پاسداران شد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار طلاب حوزوی، مبالغ جمع‌آوری شده از محل  قرآن‌خوانی را به سیل زدگان اهدا کردند؛ تصریح کرد: اقشار مختلف در یاری‌رسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشته‌اند.

گرایلی گفت: اهل سنت و تشیع در تهیه اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان مشارکت گسترده‌ای کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به تداوم رفع تصرفات از موقوفات در سطح استان نیز اظهار داشت:با مدیرکل و مسؤولان سازمان آموزش و پرورش پیرامون تعیین تکلیف اراضی موقوفات و پرداخت بدهی جلسه داشتیم که نتایج رضایت بخشی را به همراه داشت.

وی افزود: مدارسی هم که خیرین می‌سازند و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند؛ موقوفه انتفاعی هستند.

حجت‌الاسلام گرایلی در پایان از ثبت شش وقف جدید در سال‌جاری در استان هرمزگان خبر داد.

انتهای پیام/88030/

نظر شما