شناسهٔ خبر: 32775140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: کانون اصلی آتش سوزی بازار تبریز مهار شد

تبریز - ایرنا - فرماندار تبریز اعلام کرد: خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش نشان، کانون اصلی آتش سوزی سرای «دو دری» (ایکی قاپیلار) بازار بزرگ و تاریخی تبریز مهار شده است.

صاحب‌خبر -

بهروز مهدوی بامداد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تلاش بی وقفه نیروهای آتش نشان حاضر در محل، انفجار اسپری های مواد آرایشی و بهداشتی داغ شده، کار کنترل و خاموشی کامل آتش را دشوار کرده است.
وی با اشاره به تجمع مالکان مغازه های آتش گرفته در سرای دور دری اظهار کرد: ازدحام جمعیت سبب کندی و دشواری کار آتش نشانان می شود.
فرماندار تبریز از شهروندان خواست که با ترک محل، شرایط لازم را برای فعالیت بهتر نیروهای آتش نشانی به منظور خاموش کردن کامل آتش فراهم کنند.
وی حضور همه جانبه مدیران استانی و شهری و نیز نیروهای پلیس در کنار آتش نشانان و نیروهای امدادی را موجب روحیه بخشی به آنان دانست و گفت: حفظ خونسردی و آرامش توسط مردم مهم ترین نیاز نیروهای آتش نشان و امدادی در این مواقع برای انجام وظایف خود است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: همکاران پایگاه جهانی بازار و یگان حفاظت از این اثر ثبت جهانی شده در محل وقوع آتش سوزی حضور دارند.
مرتضی آبدار هر گونه اظهار نظر کارشناسی در خصوص خسارت های ناشی از آتش سوزی بر بازار را به بعد از خاموش شدن کامل آتش موکول کرد و افزود: نیروهای آتش نشانی برای خاموشی آتش در سرای دو دری می کوشند.
سرای دو دری بازار تاریخی تبریز ساعتی پیش دچار آتش سوزی شد و تلاش آتش نشانان برای اطفای آتش ادامه دارد.
امام جمعه تبریز، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و شماری دیگر از مقام های استانی و شهری در محل وقوع آتش سوزی حضور دارند.
سرای «دو دری» بازار بزرگ تبریز مهر ماه 1388 نیز در اثر سهل انگاری دچار آتش سوزی و به خاکستر مبدل شد؛ این محل پس از آن مرمت و بازسازی شد.
بازار بزرگ تبریز به گستره یک کیلومتر مربع در فهرست یونسکو ثبت شده است.
518

نظر شما