شناسهٔ خبر: 32750448 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان امشب به پایان می‌رسد

آژاکس – تاتنهام، مرگ یا زندگی؟

روزنامه جوان

دومین فینالیست لیگ قهرمانان در آمستردام آره‌نا جشن صعود به راه می‌اندازد. مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها امشب به پایان می‌رسد و از بین آژاکس و تاتنهام، یک تیم فینال ۲۰۱۹ را تجربه خواهد کرد. با توجه به نتیجه بازی رفت شانس تیم هلندی بیشتر است و رقیب انگلیسی کار دشواری در پیش دارد.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزش جوان آنلاین: 
اهداف بزرگ
آژاکس را به هیچ‌وجه نباید دست‌کم گرفت؛ این اشتباهی است که رقبای آژاکس انجام دادند و چوبش را نیز با حذف از رقابت‌ها خوردند. یوونتوس و رئال‌مادرید دو مدعی اروپا به خاطر دست‌کم گرفتن تیم تن هاگ یک جام ارزشمند را از دست دادند. صدرنشین لیگ هلند در بهترین شرایط خود بسر می‌برد، آنقدر که کارشناسان شانس بیشتری برای این تیم قائل هستند. از هر نظر آژاکس مستعد موفقیت در لیگ قهرمانان است. همین چند روز پیش بازیکنان این تیم با درخشش خود قهرمانی جام حذفی را جشن گرفتند و اولین جام را بالای سر بردند. آن‌ها در لیگ برتر هلند هم اول هستند و برای فتح اردیویسه نیز تلاش می‌کنند. درخشش در اروپا هدف بزرگ دیگر شاگردان تن هاگ است.
برد یک بر صفر خارج از خانه تکیه‌گاه خوبی برای آژاکس است. با این حال کوچک‌ترین غفلتی می‌تواند نتیجه‌ای تلخ را در خانه برایشان رقم بزند. بازی برگشت با تاتنهام به میزبانی شهر آمستردام برگزار می‌شود و این یعنی هواداران برای فینالیست شدن لحظه‌شماری می‌کنند. ضمن اینکه رقیب انگلیسی مهاجمان فرصت‌طلبی دارد که می‌توانند از غفلت مدافعان آژاکس به نفع خود استفاده کنند. با این حال عملکرد خوب مدافعان آژاکس دلخوشی بزرگی برای کادر فنی این تیم است. آژاکس پنجمین تیم تاریخ جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان اروپاست که توانسته در بازی‌های خارج از خانه مرحله حذفی رکورد صددرصد پیروزی را ثبت کند. تقریباً آخرین حضور این تیم در فینال اروپا از یاد همه رفته و گذشتن از سد تاتنهام خاطره خوشی برای هواداران می‌سازد.

آخرین فرصت
دیگر فرصتی برای جبران اشتباهات گذشته باقی نمانده و سفیدپوشان لندنی اگر می‌خواهند همچنان در لیگ قهرمانان حضور داشته باشند باید مقابل آژاکس خودی نشان دهند. تاتنهام برخلاف انتظار‌ها نتوانست از امتیاز میزبانی بازی رفت به نفع خودش استفاده کند. تیم پوچتینو با توجه به گلی که از حریف دریافت کرد در این بازی حتماً باید دروازه آژاکس را باز کند. برخلاف رقیب هلندی اوضاع تاتنهام مساعد نیست. آن‌ها از شش بازی آخر خود در رقابت‌های مختلف پنج بار متحمل شکست شده‌اند و فقط یک برد به دست آورده‌اند. جو آمستردام آره‌نا نیز قطعاً به سود میزبان است و سرمربی آرژانتینی باید فکری برای گذشتن از این مشکلات کند.
تاتنهام در جزیره همچنان برای کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان می‌جنگد. هری کین مصدوم و امیدوار است با صعود تیمش به فینال او نیز بتواند بار دیگر به ترکیب بازگردد، اما در عوض هونگ مین سون کره‌ای که بازی رفت محروم بود، امشب می‌تواند به میدان برود. هات اسپرز بعد از اینکه بازی رفت نیمه‌نهایی اروپا را واگذار کرد دو باخت متوالی هم در لیگ انگلیس متحمل شد تا بحران شدیدتر از قبل شود. پوچتینو، سرمربی تاتنهام در گفت‌وگو با اسکای اسپورت با لحنی سرشار از ناامیدی از بازی برگشت سخن گفت: «بازی رفت شجاعانه بازی نکردیم و بعد از آنکه خیلی زود دروازه‌مان باز شد، دفاع اتوبوسی را در دستور کار قرار دادیم. بیشتر از آنکه حمله کنیم در زمین خودمان بودیم و دفاع می‌کردیم. منتقدان درست می‌گویند ما فقط دفاع کردیم. با این حال بازی خوبی از آب درآمد. در فوتبال روز دنیا بازی شجاعانه و منطقی امکانپذیر است. عملکردی اینگونه می‌تواند ضامن برد تیم‌ها باشد. تا جایی که می‌دانم همه ناامید شده‌اند، از هواداران گرفته تا بازیکنان، چراکه در بازی رفت در حد و اندازه‌های لیگ قهرمانان نبودیم. به همین خاطر نمی‌توانم از کسی انتظار داشته باشم که از عملکرد تیم ابراز رضایت کند.»
سیسکو یکی از ستاره‌های تاتنهام از هم‌تیمی‌هایش خواسته تا شایستگی‌های این تیم را به همه نشان دهند: «بازی با آژاکس در هلند از آن دست بازی‌ها نیست که هر هفته اتفاق بیفتد. با اینکه در خانه حریف به میدان می‌رویم، ولی شانس پیروزی داریم. ما آنجا سعی می‌کنیم هر طور شده پیروز شویم و به فینال برسیم. این هفته مهم‌ترین هفته فصل برای ما خواهد بود. برای همین باید ذهنیت مثبت داشته باشیم و از فکر کردن بیش از حد به مسائل حاشیه‌ای خودداری کنیم. ما می‌دانیم که تیم باکیفیتی هستیم و می‌توانیم پیروز شویم، ولی این را باید در زمین نشان دهیم. مطمئنم که می‌توانیم از پس این کار برآییم.»

نظر شما