شناسهٔ خبر: 32737310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد؛

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه اجرا می شود، گفت: ۴۷ مبلغ غیر بومی و بومی به مناطق مختلف استان در راستای اجرای این طرح اعزام می شوند و سفره های افطاری ساده به کمک خیرین در ۲۶ بقعه متبرکه را برپا خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» امروز (17 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ماه رمضان، ماهی برای خودسازی، از خود گذشتن و تهذیب نفس محسوب می شود و باید در این ماه به این موضوعات توجه داشته باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به اجرای طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: طرح ضیافت الهی در 45 بقعه متبرکه از 15 اردیبهشت الی 15 خرداد در سطح استان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه 47 مبلغ غیر بومی و بومی به مناطق مختلف استان در راستای اجرای طرح ضیافت الهی اعزام می شوند، افزود: یکی از برنامه های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان این است که فریضه نماز در 40 بقعه متبرکه استان اقامه می شود.

 

برپایی سفره های کریمانه با افطاری ساده به کمک خیرین در 26 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور به برگزاری کرسی های تفسیر قرآن تحت عنوان بیان وحی اشاره کرد و افزود: این کرسی ها در سه شهرستان بیرجند، فردوس و بشرویه برگزار خواهد شد و امسال از سه مفسر قرآن کریم که دو نفر از قم و یکی از خراسان جنوبی است در این کرسی های تفسیر قرآن حضور می یابند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی در استان گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه سخنرانی احکام شرعی در بقاع را داریم و در 18 بقعه متبرکه محافل انس با قرآن و در 32 بقعه متبرکه مراسم ترتیل خوانی و جزخوانی را برگزار می کنیم.

 

وی با توجه به اینکه روزهای ماه مبارک رمضان طولانی است، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال طبق سنوات گذشته سفره های کریمانه با افطاری ساده به کمک خیرین در 26 بقعه متبرکه را برپا خواهیم کرد.

 

خیمه های معرفت برای مشاوره وقف در 13 بقعه متبرکه بر پا می شود

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: ما با توجه به دعوت مبلغین خیمه های معرفت برای کودکان در بقاع متبرکه خواهیم داشت و این برنامه در هفت بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به بر پایی خیمه های معرفت بر پایه مشاوره وقف اشاره کرد و افزود: در کنار 13 بقعه متبرکه استان این خیمه ها را برپا خواهیم کرد تا با توجه به نیاز روز جامعه واقفین را راهنمایی کنیم تا در زمینه های مورد نیاز وقفیاتی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه 4 پایگاه به عموان نمایشگاه محصولات مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه بر پا خواهیم کرد، اظهار داشت: فعالیت هایی در زمینه تعظیم شعائر در ماه رمضان برنامه هایی از جمله خدیجه(س) مادر است در 16 بقعه، جشن ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در 26 بقعه، احیای شب های قدر در 27 بقعه و نماز عید فطر در 36 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

 

85 درصد از اسناد موقوفات استان در سیستم ثبت شدند

حجت الاسلام بخشی پور با توجه به اینکه 113 درصد از برنامه های مصوب سازمان سال گذشته در استان تحقق یافته است، گفت: بعضی از اسناد اوقاف در حال از بین رفتن بودند و در این راستا تصمیم گرفتیم که تمام اسناد در سیستم ثبت شود و 485 هزار یعنی 85 درصد از اسناد موقوفات را سال گذشته ثبت سیستم کردیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در بقاع متبرکه هر گونه کار عمرانی باید مصوب سازمان باشد، افزود: 2 هزار و 800 متر از رقبات استان نیاز به بازسازی و تعمیر داشته که ما در سال گذشته بیش از 5 هزار متر آن را بازسازی کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 70 برنامه در موضوعات فرهنگی و مذهبی برگزار کردیم، ادامه داد: این برنامه ها شامل برگزاری برنامه های ویژه لبیک یا حسین، رهروان زینبی، اربعین حسینی، لبیک رسول الله و غیره است که در استان اجرایی شد و 8 هزار و 149 نفر تربیت حافظان قرآن به صورت حضوری سال گذشته در استان داشتیم.

 

ثبت 7 وقف جدید در خراسان جنوبی از ابتدای سال 98

حجت الاسلام بخشی پور با توجه به اینکه سال گذشته یکصد و 2 وقف جدید در استان داشتیم، در ادامه گفت: از این مقدار 15 وقف قرآنی بودند و در بحث قرآنی موقوفات کمی در استان داریم و امیدواریم امسال افزایش پیدا کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری 7 وقف جدید تاکنون در استان داشتیم، افزود: که یکی از این وقف ها ارزشی 2 میلیارد تومانی دارد و دو وقف در سربیشه که یکی از آن وقف زمینی یک هزار و 400 متری  برای ساخت حسینیه حضرت علی اصغر است و در نهبندان 3 وقف با ارزش 210 میلیون تومان و دو وقف در طبس قرار دارد.

 

گلایه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برخی زمین ها که در سطح شهر اسم اوقاف را یدک می کشند

وی در حاشیه با بیان اینکه برای تعمیر و بازسازی حسینیه حاج آمنه و نواب با میراث فرهنگی قرار داد بستیم، ادامه داد: برای حسینه نواب هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان برآورد شده است و حسینیه حاج آمنه در خیابان مطهری بیرجند واقع شده و نمای شهر را نازیبا دارد و بسیار قدیمی است و میراث فرهنگی را ملتزم کرده ایم که نسبت به تعمیر و بازسازی آن اقداماتی شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلایه کرد: بعضی از زمین ها که در سطح شهر است اسم اوقاف را یدک می کشند اما از آن سازمان اوقاف نیست و حداقل 35 درصد از موقوفات مخروبه بیرجند متصدی دارد و ما دخالتی در این موقوفات نداریم.

 

حجت الاسلام بیان داشت: یک هفتم از زمین های موسویه وقف بوده است اما اکنون یک هزار ریال هم از آن درآمد نداریم و موقوفه هیچ نقشی در این زمین ها ندارد.

 

 

 

نظر شما