شناسهٔ خبر: 32713588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

وزیر ارتباطات در توییتی عاملان اصلی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را معرفی کرد

برادران مزاحم

صاحب‌خبر -

16 دی ماه‌ سال گذشته بود که محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود بحث پیامک‌های تبلیغاتی را مطرح کرد و نوشت: «مردم از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم متنفرند، این یک واقعیت است. 70هزار سیم‌کارت متخلف را هم مسدود کردیم، ولی باز هم هستند. متاسفانه سرمنشأها هم زیادند و هزینه پیگیری قضائی زیاد. اما بالاخره باید به سرانجام برسد. شما با کدام اقدام موافق‌ترید؟ به‌زودی تصمیم نهایی را اخذ خواهیم کرد.» پس از آن#نظر_مردم همراه با این توییت دست‌به‌دست چرخید. اظهارنظرها، نقدها و راه‌حل‌ها با این هشتگ همراه شدند و به گزینه‌های ایجاد امکان تبلیغ ارزان (27درصد)، بالا بردن قیمت سیم‌کارت (5 درصد)، بالا بردن قیمت پیامک‌ها (9درصد) و محدودیت تعداد پیام در روز (59درصد) رأی دادند. دور روز بعد آذری‌جهرمی اعلام کرد با توجه به رأی مردم به راهکارهای ارایه‌شده، جلسه‌ای با حضور کارشناسان این حوزه برای جمع‌‌بندی و تصمیم‌‌گیری ساماندهی پیامک‌‌های مزاحم در وزارت ارتباطات آغاز شد. در هشتم بهمن ماه او با بازگشت به #گزارش_به_مردم در توییترش نوشت: «صبح بارانی شما بخیر، 8800 سیم‌کارت مزاحم دیگر شناسایی و قطع شدند. آمار شکایت از پیامک‌‌های مزاحم نیز کاهش قابل ‌ملاحظه‌ای داشته است که نشان از این دارد که سیستم به‌ خوبی کار می‌کند. این قاطعیت را ادامه می‌دهیم هرچند برای برخی خوشایند نباشد.»  روز گذشته اما این بحث وارد فاز جدیدی شد و جهرمی از دو برادری نام برد که در تامین سیم‌کارت‌های ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی نقش زیادی داشته‌اند. او در توییترش نوشت «دو شرکت به نام‌های «داتیس شهر راز» و «تک رایان سپهر» مربوط به دو برادر در تامین سیم‌کارت‌های ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی نقش زیادی داشته‌اند. شرکت اولی 42‌درصد و دومی 31‌درصد از سیم‌کارت‌هایشان -حدود 2000 عدد- برای ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم استفاده شده است. برخورد می‌کنیم.» این دو برادر که گویا نامشان محسن و حسین زارع است، حالا در فضای مجازی سروصدای بسیاری به پا کرده‌اند و بسیاری خواهان برخورد جدی با آنها شده‌اند و از دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم خواسته‌اند تا به این موضوع وارد شود و آنها را احضار یا بازجویی کند. حال باید دید وضع این پیامک‌ها درنهایت به کجا خواهد رسید و آیا این افراد دستگیر خواهند شد و در صورت دستگیرشدنشان وضع پیامک‌های تبلیغاتی درست خواهد شد؟

نظر شما