شناسهٔ خبر: 32699719 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوای ملکوت در بوشهر طنین انداز می شود

بوشهر- ایرنا- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هشتمین مرحله ترتیل خوانی قرآن در قالب برنامه 'نوای ملکوت' با حضور 20 قاری و حافظ برجسته این استان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار علی رزمجو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هشتمین مرحله نوای ملکوت 300 نفر از خادمان قرآن در مسئولیت های مختلف همکاری دارند.
وی یادآورشد: خداوند در طول سال فرصت هایی را قرار می دهد که بندگان خدا از نعمت های الهی استفاده کند که یکی از آن فرصت ها ماه مبارک رمضان است.
رزمجوگفت: بعد از 40 سال با وجود همه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی هنوز نوای ملکوتی قرآن از مساجد و حسینیه های این کشور پهناور طنین افکن می شود و این مهم برای انقلاب و دوستداران انقلاب گرانبها، ارزشمند و افتخار آفرین است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: ختم قرآن و قرآن خوانی در ماه مبارک رمضان بیانگر غیرت مذهبی است و حسینیه عاشقان ثارالله در ماه مبارک رمضان به نمایشگاهی از مفاهیم قرآنی تبدیل می شود و این بیانگرعلاقه و پیوند ناگسستنی مردم این استان با قرآن است.
وی افزود: آئین ترتیل خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله به صورت زنده از صدا و سیمای استان بوشهر پخش می‌ شود و نمونه این مراسم در شهرها و روستاهای مختلف با همکاری فرمانداران، دهیاران و بخشداران برپا می ‌شود.
سردار رزمجو تفسیرقرآن، تلاوت یک جزء از قرآن وخواندن دعای ماه مبارک رمضان را از جمله برنامه های نوای ملکوت است.
وی یادآور شد: امروز دشمن جوانان و نوجوانان را مورد هدف توطئه های خود قرار داده است به همین دلیل در راستای آشنایی این قشر از جمعیت با مفاهیم قرآنی ترتیل خوانی قرآن ویژه نوجوانان نیز برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سیل خوزستان گفت: استان بوشهر در حادثه سیل خوزستان به عنوان معین شهرستان باوی که شامل سه شهرستان شیبان، ویس و ملاثانی و 38 روستا با 105 هزار نفر جمعیت معرفی شد.
رزمجو یادآور شد: مردم نوع دوست استان بوشهر در این مدت 31میلیارد و 750 میلیون ریال به صورت کالا و 2میلیارد ریال وجه نقد از طریق سپاه امام صادق (ع) به سیل زدگان خوزستان کمک کردند.
وی یادآور شد: مردم استان بوشهر همانند دوران دفاع مقدس در کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان حماسه آفریدند و برادران و خواهران خود را تنها نگذاشتند.
رزمجو اضافه کرد: در زمان حاضر مردم شهرستان باوی به خانه های خود بازگشته اند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیل بخشی از خانه های مردم استان خوزستان را از بین برد براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است این خانه ها بازسازی شود که سهم سپاه استان بوشهر در این بخش ساخت 400 تا 500 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.
رزمجو یادآور شد: افزون براین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر امسال نیز ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این استان را نیز برعهده دارد.
6047/6045

نظر شما