شناسهٔ خبر: 32683577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزارت صنعت شرایط آرایش جنگی به خود نگرفته/در تخصیص ارز به تولید داخلی باید بازنگری شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در خصوص تخصیص ارز به تولید داخلی باید بازنگری شود و گاهی همچنان تصمیمات اشتباه می‌گیریم و فرصت‌ها از دست می‌رود.

صاحب‌خبر -

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به نظر می‌رسد برای عبور از شرایط بحرانی و بویژه در حوزه صادرات غیر نفتی نیازمند برنامه ریزی مدون و استفاده از نظرات کارشناسی هستیم.

وی افزود: متاسفانه هنوز برنامه محور حرکت نمی‌کنیم و در کنار تحریم‌های داخلی و مصوبات متعدد بانکی و گمرکی که برای صادرکنندگان مشکل ساز شده با موانع زیادی روبرو هستیم که نیازمند بازنگری و اصلاح در آنها هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در خصوص تخصیص ارز به تولید داخلی باید بازنگری شود و گاهی همچنان تصمیمات اشتباه می‌گیریم و فرصت‌ها از دست می‌رود.

وی در همین رابطه عنوان کرد: از جنگ اقتصادی صحبت می‌کنیم اما وزارت صنعت ما شرایط آرایش جنگی به خود نگرفته و رویکرد و برنامه‌ها و حتی قوانین ما متناسب با شرایط غیر عادی کنونی نیست.

زرآبادی ادامه داد: با این که ظرفیت خوبی برای صادرات داریم و افراد قوی و با تجربه‌ای فعالیت دارند اما به پیشنهاد و نظر نخبگان صنعتی بی‌توجهیم و از دیدگاه آنها استفاده نمی‌کنیم، به همین دلیل برخی مصوبات نمی‌تواند نیازهای تولیدکننده و صادرکننده را برطرف کند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: نوسانات قیمت ارز و دستورالعمل‌های متعدد مانع کار است و اگر موانع را برطرف کنیم و در قوانین و مقررات ثبات داشته باشیم صادرات قابل افزایش است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما