شناسهٔ خبر: 32676400 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 قيمت کالاهاي اساسي در ماه رمضان اعلام شد

مديرکل تنظيم بازار و ذخاير راهبردي وزارت جهاد کشاورزي اعلام کرد که براساس آخرين مصوبه ستاد تنظيم بازار همه کالاهاي اساسي از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ، گوشت قرمز و ديگر کالاها همچون خرما و زولبيا باميه تأمين شده و قيمت و چگونگي توزيع آن نيز به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

مسعود بصيري - مديرکل دفتر برنامه‌ريزي، تأمين، توزيع، تنظيم بازار و ذخاير راهبردي وزارت جهاد کشاورزي - در اين رابطه به ايسنا، گفت: در جلسه سي و دوم کارگروه تنظيم بازار کميته‌اي تشکيل شد و درباره چگونگي تنظيم بازار کالاهاي اساسي و ديگر کالاها همچون خرما و زولبيا و باميه تصميماتي اتخاذ و اين مصوبات به همه استان‌ها ابلاغ شد. به عنوان مثال در رديف کالاهاي اساسي 30 هزار تن برنج 1123 هندي براي توزيع استاني مصوب شده که قيمت مصرف‌کننده آن کيلويي 7,400 تومان بوده و در بسته‌بندي‌هاي 10 کيلوگرمي توزيع خواهد شد. همچنين براي شکر نيز 120 هزار تن براي مصارف صنف و صنعت و 20 هزار تن براي مصارف خانوار در نظر گرفته‌ايم که به صورت فله‌اي و با قيمت کيلويي 3,400 تومان براي مصرف‌کنندگان در بخش‌هاي مختلف عرضه خواهد شد.

وي افزود: براي روغن نباتي نيز به گونه‌اي مصوب شده که 10 هزار تن با نرخ مصوب ستاد تنظيم بازار براي صنف و صنعت و 20 هزار تن براي مصارف خانوار که 10 درصد پايين‌تر از نرخ مصوب خواهد بود، در نظر گرفته‌ايم که به عنوان مثال يک حلب 16 کيلوگرمي براي مصارف صنف و صنعت 105 هزار تومان اعلام شده است.

مديرکل دفتر برنامه‌ريزي، تأمين، توزيع، تنظيم بازار و ذخاير راهبردي وزارت جهاد کشاورزي درباره مصوبات ستاد تنظيم بازار براي تنظيم بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز نيز اظهار داشت : در زمينه گوشت مرغ 15 هزار تن به صورت گرم و به قيمت کيلويي 11 هزار و 500 تومان و 5000 تن گوشت مرغ منجمد به قيمت 10 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است که در استان‌ها توزيع خواهد شد و اين قيمت‌ها، قيمت مصرف‌کننده است. همچنين براي گوشت قرمز 5000 تن پيش‌بيني کرده‌ايم که قيمت يک کيلوگرم گوشت مخلوط منجمد را 31 هزار و 500 تومان در نظر گرفته‌ايم.

وعده وزير ارتباطات براي معرفي ارسال کنندگان پيامک تبليغاتي به مردم

وزير ارتباطات گفت: شرکت‌ها و افراد ارسال کننده پيامک‌هاي تبليغاتي را شناسايي مي‌کنيم و علاوه بر پيگيري قضايي همزمان به مردم معرفي خواهيم کرد.به گزارش فارس، محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهارداشت: ‏تاکنون از انواع شيوه‌هاي فني براي توقف ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي بهره گرفتيم.وي در توئيتي اعلام کرد: هزاران سيم‌کارت ارسال کننده در روز به حدود 400 سيم‌کارت رسيده‌اند. خواستم برخورد جدي‌تر شود.جهرمي ادامه داد: شرکت‌ها و افراد ارسال کننده را شناسايي و ضمن پيگيري قضايي همزمان به مردم نيز معرفي خواهيم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما