شناسهٔ خبر: 32649887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس امور مساجد تهران: مساجد پایگاه انقلاب و حاکمیت است

تهران - ایرنا - رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران گفت: مساجد پایگاه انقلاب و حاکمیت است و از این ظرفیت برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی باید استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران و به مناسبت فرا رسیدن دهه تکریم و تعظیم مساجد افزود: دهه آخر ماه شعبان که امسال با تغییر به عنوان دهه تکریم و تعظیم مساجد نامگذاری شد، فرصتی برای توجه بیشتر و بهتر به مساجد است که علاوه بر زدودن غبار از فضای کالبدی مساجد از ظرفیت ها و کارکردهای فراموش شده بیوت الهی، غبارروبی شود.
وی اظهار داشت: مساجد بزرگترین سنگر دینی، اعتقادی و الهی است که خداوند تبارک و تعالی در اختیار ما قرار داده و امروز مساجد کارکرد بسیار وسیعتری از مساجد صدر اسلام بایستی داشته باشند.
نوری زاده یادآور شد: مساجد در صدر اسلام علاوه بر مرکز عبادت، محلی برای تعلیم و تعلم، مرکز تالیف قلوب و هم محل عزل و نصب فرماندهان و فرمانداران بود، در کنار اینها محل تجمع مردم برای قضاوت، مشورت، محل درس و بحث و امروزه باید این کارکرد در حوزه مساجد تقویت شود.
وی تصریح کرد: امروز مساجد در حوزه عبادی، تربیتی، اخلاقی و در حوزه آموزشی، بصیرت افزایی، سیاسی و اجتماعی عملکرد داشته باشد، همچنین می تواند پایگاه بصیرت افزایی باشد، مساجد امروزه می توانند مهمترین پایگاه مبارزه با استکبار ستیزی و اشرافی گری باشند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران گفت :مساجد مهمترین پایگاه نیکو کاری، خدمات اجتماعی و رفع آسیب های اجتماعی و محور در سلامت اجتماعی می توانند باشند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران گفت: عمران مساجد نه به عنوان عمران مادی و ساختمانی بلکه به حضور نمازگزاران است و مسجد خوش ساخت با گنبد و مناره بلند و آنچنانی که بدون حضور نمازگزار باشد، آباد نخواهد شد و با حضور خود و خانواده ها مساجد، آباد می شود.
وی تصریح کرد: بزرگترها و شیوخ که برکت خانواده و قوم محسوب می شوند، جوانان و کودکان را به مسجد دعوت کنند و با آنان مهربانی شود تا شرایط برای حضور آنان در مساجد فراهم آید.
نوری زاده از مردم دعوت کرد تا با حضور در مساجد از یکدیگر و از هموطنان دستگیری کنند، نمونه مشارکت های مردمی را در روزهای حادثه سیل شاهد بودیم و در واقع مساجد مهمترین پایگاه رسیدگی به محرومان، آسیب دیدگان و مهمترین مرکز برای رفع آسیب های اجتماعی می توانند باشند.
وی تاکید کرد: چنانچه هر مسجد جلوی یک طلاق، یک اعتیاد و یا یک فساد و فحشا را بگیرد اتفاقی مبارک و میمون را در سلامت اجتماعی جامعه شاهد خواهیم بود.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامی وارد گام دوم شده است و در تبیین گام دوم آن نیز ائمه جماعات کوشا باشند و شعار سال را که «رونق تولید» است، جدی بگیرند و در ساخت مساجد ساده مشارکت کنند و نهضت مسجد سازی را فراهم کنیم.
**1067**1559

نظر شما