شناسهٔ خبر: 32648312 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور بیش از ۳۲ هزار نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان/ پیام وزیر ارشاد به جشنواره

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از حضور ۳۲ هزار نفر از جوانان مساجد کشور در جشنواره امسال خبر داد و گفت: امسال برای جذب کودکان به جشنواره رشته نقاشی آیات به رقابت‌ها اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام «حبیب‌‌رضا ارزانی» در آئین اختتامیه مرحله کشوری سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، اظهار داشت: شهید مطهری به عنوان معلمی فرزانه نگاه بالایی به حوزه تعلیم و تربیت داشت و معلمان قرآنی به جهت پرورش نخبگان قرآنی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: امسال دبیرخانه مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان به مشهد واگذار شد و از میزبانی شایسته و باشکوه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنیم و شهر و استان امام رضا(ع) را به عنوان میزبان دائمی انتخاب می‌کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن کریم در قبل از انقلاب غریب بود، گفت: در عمر ۴۰ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی با پرورش نخبگان قرآنی به برکات زیادی در حوزه قرآن و عترت رسیدیم و در گام دوم انقلاب هم در بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد با بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو این کانون‌ها به دنبال حاکمیت قرآنی هستیم.

حجت‌الاسلام ارزانی تصریح کرد: بالاترین اعتبار سال گذشته در حوزه قرآنی بود و امسال هم بالاترین رقم بودجه فرهنگی در حوزه قرآنی خواهد بود، زیرا قرآن باید در راس امورات باشد و هیچ موضوعی بالاتر و ارجح‌تر از موضوع قرآن نبوده و نیست.

وی تأکید کرد: در طول برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان بالاترین آمار ۱۲ سال گذشته ۱۷ هزار نفر بود که امسال ۳۲ هزار و ۶۰۴ نفر رسید که ۲۹۸ نفر از آنان به مرحله کشوری رسیدند و ۱۱ هزار نفر از این نفرات در رشته حفظ کل و حفظ جزء ۳۰ بود و برای امسال رشته نقاشی آیات اضافه شد تا کودکان را به‌خوبی دریابیم و از آنان غافل نشویم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه امسال برای اولین بار حضور والدین را هم داشتیم که با این حضور شعار مسجد پایه و خانواده‌محور محقق شد، بیان کرد: کلیه برنامه‌های این رویداد قرآنی در دوره سیزدهم به‌صورت الکترنیکی اجرا شد و ثبت‌نام‌ها، رقابت‌ها و نمرات به‌صورت آنلاین قابل مشاهده بود؛ در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اهتمام ویژه‌ای به امر آموزش قرآن داشتیم و مهمترین برنامه در امر زیارت بود و در این راستا برنامه‌های باشکوهی در بارگاه منور رضوی برگزار شد.

پیام وزیر ارشاد به اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان

«سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پیامی را به شرح زیر صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
مسجد، خانه امن الهی است که از صدر اسلام تا کنون همواره مرکز انس، الفت و همدلی میان مومنان و پایگاه جنبش های و حرکت های مهم و تاثیرگذار بوده است، انقلاب اسلامی نیز با بهره گیری از سیره پیامبر اکرم(ص) و رهبری حضرت امام خمینی(ره) در مساجد قوت و انسجام یافت. توجه به عمران و آبادانی مساجد با محوریت مردم از ثمرات انقلاب اسلامی  است.
 ساخت هزاران مسجد در نقاط مختلف کشور نشان از توجه به توسعه کمی مساجد دارد، در بعد معنوی نیز ایجاد هزاران پایگاه بسیج و راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز بوده است از جمله اقدامات ارزشمند است.

حضور مدیران، فعالان و فرهیختگان قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و در آئین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در جوار آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) فرصتی مغتنم در جهت ترویج گفتمان مسجد طراز اسلامی است، با درود به تمامی تلاشگران و منادیان علم و آگاهی و خادمان و برگزیدگان، اعم از روحانیان و علماء معظم و متصدیان و متولیان مساجد و کانون ها و تمامی اعضای خدوم آنها، از خداوند متعال توفیق روز افزون خدمت به قرآن کریم و این خانه امن الهی را با توجهات خاصه ولی عصر(عج) برای همه عزیزان خواستارم.

به گزارش فارس در این مراسم از برگزیدگان مسابقه عکاسی باموضوعات حرم مطهر رضوی، برنامه‌های قرآنی و برنامه‌های جانبی جشنواه تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما