شناسهٔ خبر: 32632646 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمار و ارقام جالب ديدار بارسلونا و ليورپول؛

600 گله شدن مسي و جادويي بي پايان!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- ليورپول در ديدار مقابل بارسلونا چيزي کمتر از رقيب قدرتمند نداشت و شايد موقعيت هايي به مراتب خطرناک تر از بارسا نيز ايجاد کرد، اما در نهايت اين نتيجه 0-3 بود که روي تابلوي اسکوربرد نيوکمپ ثبت شد تا آبي اناري ها فاصله چنداني تا صعود به فينال ليگ قهرمانان نداشته باشند.
به گزارش آريا، بارسلونا به دومين تيمي بدل شد که موفق به زدن 500 گل در ليگ قهرمانان اروپا مي شود، در حاليکه ليونل مسي گل شماره 600 خود براي بلوگرانا را به ثبت رساند. اگرچه شايد تا 60 دقيقه ابتدايي اين ليورپول بود که موقعيت هاي بيشتري خلق کرد اما بارسلونا با فرصت طلبي لوييس سوارز به گل رسيد، اما در ادامه جادوي ليونل مسي دوباره به داد بارسلونا رسيد و دو گل تماشايي او باعث شد بخش زيادي از راه صعود براي آبي اناري ها طي شود. ابتدا و روي سردرگمي مدافعان ليورپول، لوييس سوارز در مقابل دروازه صاحب موقعيت شد و ضربه وي به ديرک دروازه برخورد کرد تا در ريباند مسي صاحب فرصت شده و با حفظ آرامش و کنترل خوب، دروازه خالي ليورپول را باز کرده و گل دوم بارسا را به ثمر برساند.
اما دقايقي بعد، ستاره 31 ساله بارسلونا يک بار ديگر تخصص بي مانند خود روي ضربات ايستگاهي را نشان داد. ليونل مسي از فاصله اي دور و با يک ضربه تماشايي به کنج دروازه آليسون موفق شد به زيبايي گل دوم خود و سوم بارسا را به ثمر برساند. حالا فقط رائول با باز کردن دروازه 33 تيم، بالاتر از ليونل مسي که به 32 تيم مختلف در ليگ قهرمانان گلزني کرده از اين حيث قرار دارد. ستاره آرژانتيني بارسلونا ديشب گل شماره 26 خود در 33 تقابل برابر تيم هاي انگليسي را به ثمر رساند و فقط از اين حيث کريستيانو رونالدو با 26 گل برابر تيم هاي آلماني، با او برابري مي کند. ليونل مسي اين فصل برابر 3 تيم جزيره (تاتنهام، منچستريونايتد و ليورپول) گلزني کرده و پيش از او فقط توماس مولر در فصل 14-2013 دروازه (آرسنال، منچستريونايتد و منچسترسيتي) را باز کرده بود.
ليونل مسي دقيقا 14 سال پيش در چنين روزي اولين گل خود را مقابل آلباسته براي بارسلونا به ثمر رسانده بود و حالا بعد از 14 سال، او موفق به زدن 600 گل براي آبي اناري ها شده است. 4 سال قبل و در نيمه نهايي ليگ قهرمانان و در بازي رفت برابر بايرن مونيخ، مسي در دقايق 75 و 80 و با گلي به يادماندني که با جاگذاشتن ژروم بواتنگ همراه بود، نقش زيادي در برتري 0-3 تيمش مقابل بايرن داشت و شب گذشته نيز کاپيتان بارسا در دقايق 77 و 82 و با همان فاصله زماني، همان سناريو را مقابل ليورپول تکرار کرد.
دقيقا 6 سال پس از شکست 3-0 مقابل بايرن مونيخ در استاديوم نيوکمپ، بارسلونا موفق شد با نتيجه 3-0 از سد ليورپول عبور کند تا به روند بازي هاي خانگي بدون باختش در اروپا ادامه دهد. اين تيم 32 بازي بدون شکست در نيوکمپ (29 برد و 3 تساوي) سپري کرده است. بارسلونا در پنجمين ديدار خانگي اش مقابل ليورپول موفق شد اولين بردش را در مقابل اين باشگاه به دست آورد. بارسلونا به دومين تيم تاريخ ليگ قهرمانان اروپا پس از رئال مادريد (551) بدل شد، که موفق به زدن 500 گل در ليگ قهرمانان اروپا مي شود. لوييس سوارز گل پانصدم بارسلونا در اين رقابت ها (از مرحله گروهي تا فينال) را به ثمر رساند. ريوالدو در سال 2000 گل صدم، ايدور گوجيانسن در سال 2006 گل دويستم، ليونل مسي در سال 2011 گل سيصدم و لوييس سوارز در سال 2015 گل چهارصدم بلوگرانا در اين رقابت ها را به ثمر رسانده بودند.
بارسلونا در 8 ديدار از 10 ديدار اخير خانگي خود در مراحل حذفي ليگ قهرمانان اروپا موفق شده سه گل يا بيشتر وارد دروازه حريفان نمايد. پس از کريستال پالاس، بارسلونا به دومين تيم در تمامي رقابت هاي فصل جاري بدل شد که سه بار دروازه ليورپول را در يک ديدار مي گشايد. ليورپول براي دومين بار پس از شکست 3-0 مقابل رئال مادريد در اکتبر 2014، با نتيجه 3-0 مغلوب حريف شده و سنگين ترين شکست تاريخ اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا تکرار شد. ليونل مسي موفق شد ششصدمين گل خود با پيراهن بارسلونا را در مقابل ليورپول به ثمر رساند.
ليورپول ششمين باشگاه انگليسي پس از آرسنال (9)، منچسترسيتي (6)، منچستريونايتد (4)، چلسي (3) و تاتنهام (2) است که دروازه اش مقابل مسي در ليگ قهرمانان اروپا باز مي شود. وي مجموعاً 26 گل در 33 مسابقه مقابل باشگاه هاي انگليسي به ثمر رسانده است. فقط رونالدو با به ثمر رساندن 26 گل در مقابل باشگاه هاي آلماني رکوردي مشابه با مسي در ليگ قهرمانان اروپا دارد. همچنين فقط سرخيو آگوئرو (43) و جيمي واردي (31) موفق شده اند در مقابل بيگ سيکس، گل هاي بيشتري نسبت به مسي به ثمر رسانند.
ليونل مسي دومين بازيکني است که در مقابل سه باشگاه مختلف انگليسي در يک فصل ليگ قهرمانان اروپا موفق به گلزني مي شود. وي در فصل جاري موفق شده دروازه تاتنهام، منچستريونايتد و ليورپول را بگشايد. پيش از اين توماس مولر در فصل 2013/14 دروازه آرسنال، منچسترسيتي و منچستريونايتد را گشوده بود.
ليونل مسي در 57.7 درصد گل هاي بارسا در فصل جاري ليگ قهرمانان اروپا اثر گذار بوده است. 12 گل و 3 پاس گل سهم وي بوده است. ليونل مسي در مقابل 37 باشگاه مختلف در ليگ قهرمانان اروپا به ميدان رفته و در مقابل 32 باشگاه موفق به گلزني شده است. فقط رابين کازان (4 بازي)، اتلتيکو مادريد (4 بازي)، اينتر (3 بازي)، بنفيکا (2 بازي) و اودينزه (1 بازي) دروازه شان مقابل مسي بسته نگه داشته شده است. تنها رائول گونزالس با گلزني در مقابل 33 باشگاه مختلف عملکرد بهتري نسبت به مسي دارد. ليونل مسي براي هشتمين بار در رقابت هاي باشگاهي فصل جاري موفق شد از روي ضربه ايستگاهي گلزني کند و نزديکترين رقيب وي در پنج ليگ معتبر اروپايي آنخل دي ماريا با 4 گل است.
آمار ليونل مسي در ليگ قهرمانان اروپا 112 گل در 134 بازي است. ليونل مسي براي صدمين بار تحت نظر ارنستو والورده به ميدان رفت و آمار 92 گل و 137 پاس گل را به ثبت رساند. لوييس سوارز موفق شد بيستمين گلش با پيراهن بارسلونا در ليگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند تا پس از ليونل مسي (112)، ريوالدو (22) و نيمار (21) و در کنار پاتريک کلايورت با 20 گل چهارمين گلزن برتر بارسلونا در تاريخ ليگ قهرمانان اروپا باشد. لوييس سوارز در تمامي پنج فصل حضورش در بارسلونا موفق به ثبت رکورد 25+ در تمامي رقابت ها شده است. پس از فصول 2014/15 (25 گل)، 2015/16 (59 گل)، 2016/17 (37 گل)، 2017/18 (31 گل) وي در فصل جاري نيز موفق به زدن 25 گل شده است.
12 گل اخير لوييس سوارز در ليگ قهرمانان اروپا در استاديوم نيوکمپ به ثمر رسيده است. لوييس سوارز از آغاز فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا فقط موفق شده دو گل به ثمر رساند که هر دو گل در مقابل آليسون زده شده است. لوييس سوارز اولين بازيکن از زمان شروع ليگ قهرمانان اروپا است که هم براي ليورپول گل زده است و هم دروازه اين تيم را با پيراهن تيم ديگري باز کرده است. مارک آندره تراشتگن براي هفتمين بار در استاديوم نيوکمپ در ليگ قهرمانان اروپا کلين شيت کرد، در حالي که آمار گل هاي خورده وي در اين استاديوم 5 گل بوده است.

نظر شما