شناسهٔ خبر: 32621874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس جمهور: نفت را به فروش مي رسانيم؛ قدرت آمريکايي ها در حد زبان درازشان نيست

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس جمهور با قدرداني از همه کساني که براي ايراني آباد و توسعه يافته تلاش مي کنند، افتتاح هر پروژه عظيم توسعه اي در کشور را ضربه اي بزرگ بر دشمنان خواند و تاکيد کرد: ما بايد دشمن را پشيمان کرده و به نقطه عقلانيت برگردانيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني روز چهارشنبه در مراسم بهره برداري همزمان از چند طرح عمراني ، آبي و نيروگاهي در استان کرمانشاه اظهارداشت: ما منطقه و قدرت ملت ايران را بهتر از ديگران مي شناسيم ، با کسي نيز دشمني نداريم اما در برابر هيچ توطئه اي دست روي دست نمي گذاريم.
رئيس جمهور با اشاره به افتتاح قطعه اول طرح آب‌هاي گرمسيري استان کرمانشاه، تأکيد کرد: اين مجموعه‌اي که امروز افتتاح شد شايد بزرگترين طرح توسعه منابع آب و خاک در تاريخ کشور باشد و اين طرح بسيار عظيم و سرنوشت‌ساز براي توسعه منطقه و امنيت غذايي کشور حائز اهميت است.
روحاني از غرب کشور به عنوان سرزمين پاک، شرف، مقاومت ، ايثارگري و فداکاري در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: امروز خوشحاليم که ملت بزرگ ما توانست اين منطقه ايثار را به منطقه خدمت و توسعه تبديل کند.
وي با بيان اينکه مجموعه اين طرح‌ها، توسعه بيش از پيش منطقه غرب کشور را به همراه خواهد داشت، گفت: براي اين طرح سال‌ها فکر شده، با مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني در دوران رياست جمهوري ايشان در مورد اين طرح بحث مي‌کرديم و در دولت آقاي خاتمي اين طرح را به شوراي عالي امنيت ملي برديم و جلسات مستمري در دبيرخانه شورا براي تصويب آن داشتيم و مرحوم هاشمي به صورت مداوم در مورد روند اجراي اين طرح سوال مي‌کرد.
رئيس جمهور با قدرداني از همه مديران و کساني که در اين طرح و عملياتي شدن آن نقش داشته و تلاش کردند، گفت: براي انجام اين کار بزرگ از همه سپاسگزاريم.
روحاني با اشاره به بارش‌هاي بي‌سابقه باران در ماه‌هاي اخير در کشور، گفت: امسال از نظر منابع آبي در کشور سال بسيار خوبي داشتيم. مجموعه ذخاير سدهاي کشور 80 درصد پرشده است و از اول فروردين ماه تا امروز حدود 32 ميليارد مترمکعب آب وارد  سدها شده و اين نعمت بزرگ خداوند براي کشور خير و برکت به همراه داشته است.
رئيس جمهور گفت: به مسئولين گردشگري کشور يادآوري مي‌کنم که بايد از اين فرصت خوب که براي طبيعت ايران ايجاد شده، استفاده کنند و تحول بزرگي را در زمينه گردشگري ايجاد نمايند.
روحاني با قدرداني از رهبر معظم انقلاب که با درخواست استفاده از تسهيلات 8 ميليارد دلاري براي تکميل اين طرح از صندوق توسعه ملي موافقت کردند، گفت:‌ امروز روزي است که من از سال 82 آرزوي رسيدن آن را داشتم و اميدوارم ادامه اين طرح با تأمين اعتبار آن ادامه و تکميل اين طرح با تأمين اعتبار انجام شود.
رئيس جمهور گفت: در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم 37 سد و بند تکميل شده، 5 سد هم در شرف تکميل است و اين کار بسيار بزرگي است که انجام شده است.
روحاني تأکيد کرد: خوشحالم در روزهايي که عربده‌کشي دشمنان بيشتر شده و حرف‌هاي بي‌ربط ناروا و غلط مي‌زنند، مردم ما شاهد افزايش روحيه تلاش و کوشش هستند و افتتاح چنين طرح‌هاي مهمي را داريم که افتتاح هريک از آنها ، ضربه اي بزرگ به دشمنان است.
رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه پيشرفت‌ها و فعاليت‌هاي جديد در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهيم گذاشت، نفت خودمان را مي‌فروشيم و نيازهاي خود را جبران مي‌کنيم.
روحاني تأکيد کرد: حرف آمريکايي‌ها کاملاً بي‌اساس است قدرت آنها در حد زبان درازشان نيست، ما منطقه و قدرت ملت بزرگ ايران را بهتر از آنها مي‌شناسيم .فداکاري و قدرت ملت ما بيشتر از تصور آمريکايي‌هاست.
رئيس جمهور افزود: مشکلات هست اما بايد دشمن را پشيمان کنيم و سر جايش بنشانيم و به نقطه عقلانيت که فعلاً از آن خارج شده، برگردانيم.
روحاني با اشاره به اينکه "در بسياري از زمينه‌ها موفق بوده‌ايم و در ادامه نيز پيروز خواهيم بود"، گفت: طرح آب‌هاي گرمسيري استان کرمانشاه به عنوان بزرگترين طرح توسعه منابع آب و خاک در تاريخ کشور تا اين مرحله رسيده است و اکنون ادامه و موفقيت آن با مردم است. دست کشاورزان و فعالان اقتصادي را مي‌بوسم که به صحنه بيايند و براي صنعت، کشاورزي و گردشگري منطقه تلاش کنند و  سرمايه‌داران نيز بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاري کنند.
رئيس جمهور با بيان اينکه با ادامه اين روند، شاهد آباداني بيش از پيش منطقه خواهيم بود، گفت: اين منطقه نقطه استراتژيک و مهمي است و به عنوان شهرستان‌هاي مرزي از اهميت بالايي برخوردار است. روابط ما با همسايگان و بويژه همسايگان غربي صميمانه است. با همسايگان شرقي و همسايگان شمالي هم روابط بسيار خوب است. در جنوب نيز بجز با يکي دو همسايه که اشکال دارند و در اين ماه رمضان دعا مي‌کنيم خدا عقل را به آنها برگرداند،  با بقيه همسايگان روابط خوبي داريم. منافع آن يکي دو همسايه نيز در اين است که با ايران باشند ما با هيچ‌کس دشمني نداريم ولي در برابر هر توطئه‌اي نيز دست روي دست نخواهيم گذاشت و پاسخ دشمني‌ها و توطئه‌ها را مي‌دهيم و مقاومت مي‌کنيم. ايران با ملتي متحد از اقوام و گويش هاي مختلف،  هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت‌ کرده و مانده است.
روحاني با بيان اينکه اين طرح ملي مزاياي بسياري براي منطقه خواهد داشت، گفت: براي اين طرح نزديک به 6800 ميليارد تومان هزينه شده و يا خواهد شد.
روحاني با اشاره به اقدامات انجام شده براي بازسازي خانه‌هاي تخريب شده بر اثر زلزله سال گذشته در کرمانشاه، گفت: استاندار اعلام کرد که همه خانه‌هاي آسيب ديده از زلزله در روستاها تکميل شده و 66 هزار خانه تعمير و 20 هزار خانه تکميل شده که اين کار بزرگي است.
رئيس جمهور تأکيد کرد: دولت حتماً در روند کمک‌رساني و بازسازي، نقدهايي داشته اما اميدواريم مردم از کارهاي انجام شده راضي باشند و با ادامه تلاش‌ها، شاهد توسعه هر چه بيشتر اين منطقه استراتژيک باشيم.

نظر شما