شناسهٔ خبر: 32606982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افتتاح 61 طرح توسعه ای آب و خاک در 12 استان مرزی

با حضور رئیس جمهور به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در کرمانشاه و دوازده استان کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
صبح امروز رییس جمهور وارد ازگله شد و طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس سد طرح‌های آب و خاک در کرمانشاه و دوازده استان دیگر افتتاح شد.
 
این پروژه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با هدف تأمین آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعت، چشم‌انداز مناسبی را برای توسعه اقتصادی در این مناطق ایجاد کرده است. 
 

در مراسم افتتاح این طرح ها آقای روحانی در سخنانی با قدردانی از همه کسانی که از گذشته تاکنون در اجرایی شدن طرح های آب و خاک به ویژه تلاش کرده اند، گفت : طرح گرمسیری کرمانشاه کاملا این منطقه را متحول خواهد کرد .

رئیس جمهور  افتتاح هر پروژه عظیم توسعه ای در کشور را ضربه ای بزرگ بر دشمنان خواند و تاکید کرد: ما باید دشمن را پشیمان کرده و به نقطه عقلانیت برگردانیم . آقای روحانی افزود: ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از دیگران می شناسیم ، با کسی دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه ای دست روی دست نمی گذاریم.
 
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح قطعه اول طرح آبهای گرمسیری استان کرمانشاه، تأکید کرد: این مجموعهای که امروز افتتاح شد شاید بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور باشد و این طرح بسیار عظیم و سرنوشتساز برای توسعه منطقه و امنیت غذایی کشور حائز اهمیت است.
 
 روحانی از غرب کشور به عنوان سرزمین پاک، شرف، مقاومت ، ایثارگری و فداکاری در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: امروز خوشحالیم که ملت بزرگ ما توانست این منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کند.
رئیس جمهور  با بیان اینکه مجموعه این طرحها، توسعه بیش از پیش منطقه غرب کشور را به همراه خواهد داشت، گفت: برای این طرح سالها فکر شده ، جلسات مستمری در دبیرخانه شورا برای تصویب آن داشتیم و مرحوم هاشمی به صورت مداوم در مورد روند اجرای این طرح سوال میکرد.
 
رئیس جمهور با قدردانی از همه مدیران و کسانی که در این طرح و عملیاتی شدن آن نقش داشته و تلاش کردند، گفت: برای انجام این کار بزرگ از همه سپاسگزاریم.
 
روحانی با اشاره به بارشهای بیسابقه باران در ماههای اخیر در کشور، گفت: امسال از نظر منابع آبی در کشور سال بسیار خوبی داشتیم. مجموعه ذخایر سدهای کشور 80 درصد پرشده است و از اول فروردین ماه تا امروز حدود 32 میلیارد مترمکعب آب وارد کشور شده و این نعمت بزرگ خداوند برای کشور خیر و برکت به همراه داشته است.
 
رئیس جمهور گفت: به مسئولین گردشگری کشور یادآوری میکنم که باید از این فرصت خوب که برای طبیعت ایران ایجاد شده، استفاده کنند و تحول بزرگی را در زمینه گردشگری ایجاد نمایند.
 
روحانی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب که با درخواست استفاده از تسهیلات 8 میلیارد دلاری برای تکمیل این طرح از صندوق توسعه ملی موافق کردند، گفت: امروز روزی است که من از سال 82 آرزوی رسیدن آن را داشتم و امیدوارم ادامه این طرح با تأمین اعتبار آن ادامه و تکمیل این طرح با تأمین اعتبار انجام شود.
 
رئیس جمهور گفت: در دولتهای یازدهم و دوازدهم 37 سد و بند تکمیل شده، 5 سد هم در شرف تکمیل است و این کار بسیار بزرگی است که انجام شده است.
 
روحانی تأکید کرد: خوشحالم در روزهایی که عربدهکشی دشمنان بیشتر شده و حرفهای بیربط ناروا و غلط میزنند، مردم ما شاهد افزایش روحیه تلاش و کوشش هستند و افتتاح چنین طرحهای مهمی را داریم که افتتاح هریک از آنها ، ضربه ای بزرگ به دشمنان است.
 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه پیشرفتها و فعالیتهای جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما انشاءالله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، نفت خودمان را میفروشیم و نیازهای خود را جبران میکنیم.
 
آقای روحانی تأکید کرد: حرف آمریکاییها کاملاً بیاساس است قدرت آنها در حد زبان درازشان نیست، ما منطقه و قدرت ملت بزرگ ایران را بهتر از آنها میشناسیم .فداکاری و قدرت ملت ما بیشتر از تصور آمریکاییهاست.

رئیس جمهور در ادامه سفر به کرمانشاه مرحله نخست ذوب آهن بیستون را افتتاح و در نشست شورای اداری استان شرکت می کند .
 
 
 

نظر شما