شناسهٔ خبر: 32597358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نام‌گذاری یک سالن تئاتر در بابل به نام «داوود رشیدی»

همسر زنده یاد داوود رشیدی در آیین افتتاح سالن تئاتری به نام این هنرمند در سینما هنر و تجربه بابل گفت: این که مکان‌های فرهنگی و هنری به نام مشاهیر کشور نام‌گذاری شوند، کاری پسندیده است و داوود رشیدی به زادگاهش افتخار می کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، آیین افتتاح سالن تئاتر استاد داوود رشیدی در نخستین روز از نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش و با حضور «احترام برومند» همسر این بازیگر فقید و جمعی از مسؤولان و هنرمندان در شهرر  بابل برگزار شد.

احترام برومند همسر زنده یاد داوود رشیدی با اشاره به آیت‌الله زین العابدین مازندرانی حائری، جد داوود رشیدی و پدربزرگ او اظهار کرد: همسرم همیشه افتخار می‌کرد که جدش اهل بابل بوده و از دیدن هنرمندان جوان و مستعد شهر بابل به وجد می‌آمد.

وی افزود: از مسؤولان و هنرمندانی که همت کردند و این سالن تئاتر را به نام «داوود رشیدی» نام‌گذاری کردند، تشکر می‌ کنم و امیدوارم جوانان بابلیی نمایش‌های موفقی در این سالن اجرا کنند و چراغ آن را زنده نگه دارند.

بهرام شاه محمدلو بازیگر و مجری پیشکسوت تلویزیون نیز ضمن قدردانی از مسؤولان برای راه‌اندازی سالن داوود رشیدی، عنوان کرد: داوود رشیدی با تمامم تجربه، دانش و علم و آنچه که در دوران زندگی و کار هنری خود کسب کرد، همیشه مردمی و انسان بودن را حفظ کرد و با همین ویژگی از دنیا رفت.

وی ابراز کرد: نام‌گذاری و راه‌اندازی سالن تئاتری به نام داوود رشیدی کار بسیار زیبا و شریفی است و این که مکان‌های فرهنگی و هنری به نام مشاهیر کشور نام گذاری شوند، کاری پسندیده است.

*داوود رشیدی همیشه مردمی ماند

شاه محمدلو گفت: با راه‌اندازی این سالن باید تبلور آثار داوود رشیدی را روی صحنه ببینیم و به عنوان یکی از نماینده‌های جامعه تئاتری کشور خواهش می‌کنم این فرصت را غنیمت بشمارید و جریان زنده هنر نمایش را روی صحنه ایجاد کنید.

به گزارش فارس، این مراسم با حضور شخصیت‌هایی همچون قربانعلی ولی‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهر بابل، حسین نیاز آذری، علی نجفی نمایندگانن مجلس شهر بابل و مهدی قربان پور دبیر جشنواره و جمعی دیگر از هنرمندان و مسؤولان شهر بابل و مازندران همراه بود.

در این مراسم مستند کوتاهی با عنوان «نمایش بی پایان» درباره زنده یاد داوود رشیدی نمایش داده شد و پیام تصویری فرهاد رشیدی فرزند زنده یاد داوود رشیدی از سوئیس برای حضار پخش شد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربان‌پور 9 تا 13 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام / 86019/غ

نظر شما