شناسهٔ خبر: 32576261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لارو درمانی، کم هزینه و مفید برای درمان عفونت

بهره گیری از لارو‌ها در درمان زخم‌های عفونی به ویژه زخم‌های دیابتی چند سالی است در کشور ما رونق پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، استان همدان هم جزء ۳ استان برخوردار از این امکان درمانی است.
در گذشته نه چندان دور برای درمان زخم‌های عفونی و جلوگیری از گسترش عفونت به دیگر نقاط بدن، پزشکان راهی جز قطع عضو بیماران نداشتند تا اینکه در چند سال گذشته فناوری لارو درمانی به کمک این بیماران آمده است.
مسئول بخش لارودرمانی درمانگاه مهدیه همدان می‌گوید با گذاشتن این لارو‌ها که مرحله نوزادی حشره‌ای به نام لوسیلیا سریکاتا هستند همه بخش‌های عفونی زخم بیمار در طی چند مرحله و هر مرحله به مدت ۴۸ ساعت (با توجه به سطح زخم) از بین رفته و پوست بیمار هم به خوبی ترمیم می‌شود.
آقای جعفری افزود: هم اکنون تنها بخش لارو درمانی استان در درمانگاه مهدیه همدان در این زمینه به بیماران استان و استان‌های همجوار خدمترسانی می‌کند و در حدود ۶ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار از خدمات این بخش بهره‌مند شده اند.
خانم والایی کارشناس لارودرمانی هم عدم نیاز به بستری، درمان کوتاه مدت و کاهش هزینه‌های درمان را از مزایای این روش برای درمان زخم‌های عفونی بیماران بیان کرد.
<div id="video-display-embed-code_3448957"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2413949/3448957?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما