شناسهٔ خبر: 32547478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعلام فهرست اقلام مشمول طرح ویژه ماه مبارک رمضان

ستاد تنظیم بازار هر ساله در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقدامات ویژه ای را در راستان کنترل بازار و قیمت ها در این ماه انجام می دهد و در این راستا امروز فهرست اقلام مشمول طرح ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ستاد تنظیم بازار هر ساله در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان تمهیدات ویژه ای برای عرضه کالاهای اساسی در این ماه درنظر می گیرد تا با توجه به افزایش تقاضا در بازار زمینه ای برای افزایش قیمت یا کمبود کالاها ایجاد نشود. بر این اساس ستاد تنظیم بازار کشور امروز (یکشنبه 8 اردیبهشت) کالاهای اساسی مشمول طرح ویژه توزیع در ماه مبارک رمضان را اعلام کرده است.

 

با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تامین برنج مورد نیاز خانوار در کشور 30 هزار تن برنج با قیمت 7400 تومان عرضه شود و در صورت نیاز استانها، این میزان تا سقف 50 هزارتن با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی افزایش یابد. همچنین 140 هزار تن با هدف تامین شکر مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار توزیع می شود که 120 هزار تن از این محصول برای صنف و صنعت و 20 هزار تن برای مصرف خانوار خواهد بود که قیمت شکر توزیعی در این طرح 3 هزار و 400 تومان است.

 

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، 30 هزار تن روغن نیز در این ماه با هدف تامین نیاز خانوار و صنف و صنعت توزیع خواهد شد. سهم خانوار از روغن توزیعی در این قالب 20 هزار تن و سهم صنف و صنعت 10 هزار تن خواهد بود. قیمت روغن برای صنف و صنعت توسط کارگروه تنظیم بازار مصوب خواهد شد و روغن خانوار نیز با قیمتی معادل 10 درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

 

همچنین با هدف تنظیم بازار پروتئین مورد نیاز کشور گوشت مرغ گرم و منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز توزیع می شود. حجم گوشت مرغ گرم توزیعی در این ماه 15 هزار تن و حجم گوشت مرغ منجمد توزیعی 5 هزار تن است.

 

این گزارش می افزاید در کنار توزیع کالاهای اساسی در این ماه  با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شده است، با هدف تنظیم بازار اقلام اساسی و مصرفی خانوار در ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارت بر بازار از روز دهم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم خرداد ادامه ‌یابد. این اقدام با هدف حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان و توجه به رفاه هموطنان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه صورت می‌گیرد.

 

این در حالی است که سخنگوی اتاق اصناف نیز شب گذشته (7 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که درباره نحوه نظارت بر بازار در آستانه ماه مبارک رمضان بود درباره اقدامات انجام شده برای تدارک بازار در استقبال از ماه مبارک رمضان گفته بود: «نمایشگاه های توزیع کالا مانند سال های گذشته در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار می شود البته با تکیه به تجربیات قبل در بعضی از شهر‌ها این نمایشگاه‌ها را برگزار نکردیم و فقط فروش فوق العاده داشتیم.»

 

«مجتبی صفایی» با اشاره به اینکه امسال کالا‌های اساسی در تهران و شهر‌های بزرگ در بازار‌های میوه و تره بار عرضه می شود، گفته بود: «نرخ گذاری مراجع مختلفی دارد و ما نیز نظارت مستمر داریم و گشت‌های مشترک با تعزیرات داریم.»/

نظر شما