شناسهٔ خبر: 32535007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گروه جهادی راهیان شهادت؛ از طرح‌های درمانی تا ساخت مدرسه

گروه جهاد و حماسه ــ مسئول گروه جهادی راهیان شهادت با اشاره به اعزام این گروه به سیستان و بلوچستان، گفت: گروه جهادی راهیان شهادت در نوروز ۹۸ پنجمین دوره متوالی خود را در شهرستان دلگان برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

مصطفی عظیمی، مسئول گروه جهادی راهیان شهادت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اعزام این گروه به سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از برنامه‌های این گروه در نوروز امسال ایجاد طرح بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان در روستا‌های کمتر برخوردار شهرستان دلگان بود که در راستای اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ کودک بین سنین ۳ تا ۱۰ سال برای کشیدن، پر کردن و عصب‌کشی دندان کاملاً رایگان ویزیت و درمان شدند. همچنین، درمان دندان بیش از ۱۰۰ بزرگسال در روستا‌های هیت کلیر، کهنک لدی، نعمت آباد، ابراهیم آباد و حسین آباد با سه دندانپزشک و دو یونیت انجام شد.

گروه جهادی راهیان شهادت؛ از طرح‌های درمانی تا ساخت مدرسه

عظیمی در ادامه بیان کرد: همچنین، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل آموزش، حفظ و روانخوانی قرآن، آموزش احکام و نماز، آموزش بهداشت فردی و خانواده با حضور تیم مامایی آموزش خیاطی و ایجاد کارگاه‌های زود بازده از جمله فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اشتغال‌زایی گروه جهادی راهیان شهادت بوده است.

مسئول گروه جهادی راهیان شهادت تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های اشتغال‌زایی گروه جهادی راهیان شهادت اتمام فاز تحقیقاتی پلان کشاورزی طرح ارتقای سطح معیشت شهرستان دلگان در این دوره جهادی است.

گروه جهادی راهیان شهادت؛ از طرح‌های درمانی تا ساخت مدرسه

وی گفت: در کنار این برنامه‌ها، برنامه‌های فرهنگی روستای گروه جهادی راهیان شهادت برگزاری جشن مبعث و راه‌اندازی پایگاه بسیج روستای کهنک لدی برگزاری جشن تکلیف برای دختران و برگزاری هیئت، پخش مستند و راه‌اندازی کتابخانه برای روستای هیت کلیر نیز اجرا شده است.

عظیمی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این گروه جهادی، گفت: تکمیل ۸۰ درصدی مدرسه شش کلاسه حضرت رقیه(س) در روستای هیت کلیر و ساخت خانه محروم برای اهالی روستای از اقدامات دیگر این گروه جهانی در استان سیستان و بلوچستان است.

گروه جهادی راهیان شهادت؛ از طرح‌های درمانی تا ساخت مدرسه

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای همکاری و ارسال امکانات و تجهیزات به مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان دلگان می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۴۲۳۶۴۳۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما