شناسهٔ خبر: 32534591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحصیل ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز

گروه اجتماعی ــ معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از تحصیل ۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشجویان اغلب از کشور‌های عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، سوریه و یمن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حسین امامعلی‌پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، عصر روز گذشته، 7 اردیبهشت‌‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته سراهای دانشجویی با اشاره به اینکه امسال، شعار «هفته سراهای دانشجویی، عرصه نوآوری و مهارت‌محوری و رونق تولیدات دانشجویی» به این مناسبت تعیین شده است، اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقات دانشجویی، افتتاح پیست دوچرخ‌سواری خواهران خوابگاه شهدا، برگزاری جشنواره غذاهای محلی، حضور پزشکان و مشاوران در خوابگاه‌ها و برپایی تور تبریزگردی از جمله برنامه‌هایی هستند که در هفته سراهای دانشجویی اجرا می‎شوند.

وی در ادامه حوزه معاونت دانشجویی در دانشگاه‌ها را از جمله بخش‌های مهم، حساس، پرتنش و پرکار دانشگاه‌ها برشمرد و یادآور شد: همه مسئولان و مدیران دانشگاه با تمام توان برای رفاه و آسایش دانشجویان به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند و رسانه‌ها نیز با انعکاس به موقع واقعیت‌های این حوزه می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

امامعلی پور، با بیان اینکه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه از شهریورماه سال 92 در کنار فعالیت‌های روزمره خود از جمله تغذیه، خوابگاه، وام، فعالیت‌های ورزشی، مشاوره‌های دانشجویی، خدمات پزشکی، دندانپزشکی و ... با تدوین سند راهبردی 5 ساله، پروژه های جدید و متعددی را طراحی و اجرا کرده  است، یادآور شد: کسب رتبه اول کشوری در ایجاد رستوران‌های آزاد با حضور بخش خصوصی، سرو سامان دادن به خوابگاه های غیردولتی استان، اجرای طرح تاک(تنوع، انتخاب، کیفیت) و ... از جمله این برنامه ها است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود صنعتی سازی رستوران سلف مرکزی با تجهیزات جدید برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور، ایجاد چمن مصنوعی، اختصاص خوابگاه به صددرصد دانشجویان، جذب دانشجویان غیرایرانی با ایجاد اداره دانشجویان غیرایرانی، اعطای انواع وام به دانشجویان، تجهیز و گسترش توسعه فعالیت‌های ورزشی، مشاوره های دانشجویی، خدمات پزشکی، دندانپزشکی و .. از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز در سال های اخیر در بهبود فضای خوابگاهی و تغذیه دانشجویی از جمله دانشگاه‌های پیشرو و برتر کشور بوده است.

وی در ادامه در‌خصوص نحوه ارائه خوابگاه به دانشجویان افزود: به صددرصد متقاضیان در دانشگاه تبریز، خوابگاه ارائه می‌شود و در حال حاضر در این دانشگاه نزدیک 6 هزار دانشجو در خوابگاه‌های تحت نظارت این دانشگاه ساکن هستند.

امامعلی‌پور‌ جذب دانشجوی خارجی را از دیگر راهبردهای کلان این دانشگاه بیان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر دانشجوی غیرایرانی از عراق، سوریه، ترکیه، یمن، آذربایجان، قزاقستان، نیجریه و... در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند که در آینده نزدیک این تعداد به ۱۰۰۰ دانشجوی خارجی خواهد رسید.

انتهای پیام

نظر شما