شناسهٔ خبر: 32532875 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی سیل‌زده پرداخت می‌شود

فارس نوشت: نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب و خسارت دیدن تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در استان به دلیل سیل گفت: برای خانه‌های روستایی ۴۰ میلیون تومان و برای خانه‌های شهری ۵۰ میلیون تومان وام بانکی و همچنین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کمک‌ بلاعوض به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل اخیر در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

احمد بیگدلی در این گفت‌وگو با اشاره به خسارت‌های وارد شده در استان زنجان بر اثر بارندگی‌های شدید در فروردین‌ماه سال‌جاری اظهار کرد: خسارت‌هایی در برخی از روستاهای شهرستان خدابنده براثر بارندگی‌ها وارد شده است که گزارش کامل و دقیق آن به وزارتخانه ارسال شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیل و بارش‌ها در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده قبل از آغاز باران‌های شدید از خسارت شدید جانی و مالی جلوگیری شد.

 وی با اشاره به اینکه همراه با مسؤولان شهرستانی حدود ۵۰ روستا و چندین مناطق را بازدید شد، افزود: به دلیل اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد خانه‌ها و سازه‌های روستایی شهرستان خدابنده کاه‌گلی است که بر اثر باران‌های شدید خسارت دیده‌ است.

بیگدلی تعداد خانه‌های روستایی خسارت دیده را بالای ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ خانه اعلام کرد و افزود: در این حادثه حدود ۵ هزار محل نگهداری دام و علوفه نیز خسارت دیده‌اند که یا به صورت کامل از بین رفته و یا اینکه آسیب دیده‌اند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات خاکبرداری و آوار برداری در شهرستان نیاز است، یاد آور شد: بیشتر ماشین آلات برای کمک به سیل‌زدگان لرستان و خوزستان که وضعیت وخیم است، ارسال شده و ما در شهرستان ماشین آلات برای خاکبرداری و آواربرداری کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای کمک به خسارت دیدگان برنامه دارد، افزود: بنیاد مسکن قول‌هایی برای ساخت مسکن با ارائه وام‌های بلند مدت و بلاعوض داده است که امیدواریم بانک‌ها پشتیبانی لازم را داشته باشند و تمکین کنند.

بیگدلی وام برای خانه‌های روستایی را ۴۰ میلیون تومان و برای خانه‌های شهری را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شده نیز حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.

۶۴۲۳۱

نظر شما