شناسهٔ خبر: 32492768 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح شد؛

تشخیص طبی درد‌های عضلانی زیر نظر پزشک انجام شود

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران: تشخیص طبی و درمانی درد‌های عضلانی و مفاصل باید زیر نظر پزشک انجام شود تا مردم دچار عوارض بدتر نشوند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از انجمن جراحان ارتوپدی، دکتر روشنک مرادی در نشست ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: متاسفانه اطلاعات غلط و ناقص در خصوص درمان شکستگی‌ها و درد‌های عضلانی و مفاصل به مردم ارائه می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه‌ای در این امر دخالت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه امروز درد دست در زنان بسیار شایع است، اضافه کرد: استفاده زیاد از موبایل، کار‌های خانه، بیماری‌های دیابت و روماتیسم امروزه درد دست را بسیار شایع کرده است و بی حسی و خواب رفتن از علایم آن بوده و باید با مراجعه به پزشک درمان شود.

دبیر انجمن ارتوپدی اطفال ایران نیز در این نشست گفت: مراجعه اطفال به شکسته بند‌های محلی از معضلات اساسی است که عوارض بسیار زیادی را برای کودکان در بزرگسالی ایجاد می‌کند.

دکتر رامین زرگرباشی افزود: برخی از اطفال دچار شکستگی‌های اطراف آرنج، ساعد و مچ دست می‌شوند که ممکن است به ظاهر این شکستگی‌ها ساده باشد، ولی همراه با آسیب‌های عروقی و عصبی است.

وی گفت: متاسفانه در ایران مرکز ترومای اطفال نداریم و باید چنین مرکزی ایجاد شود تا اطفال هنگام شکستگی به مرکز تخصصی در این زمینه مراجعه کنند.

نظر شما