شناسهٔ خبر: 32470838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دههٔ پنجم انقلاب، دهه تبدیل تهدیدها به فرصت است

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) گفت: انقلاب اسلامی در دهه پنجم خود نشان داد که می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ محسن شیخ حسنی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در دهه پنجم خود نشان داد که می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: آغاز امسال با باران رحمت الهی همراه بود که البته با سوء مدیریت، برخی از مناطق آسیب دید و تلخی‌هایی را همراه داشت.

شیخ حسنی خاطرنشان کرد: ابلاغ گام دوم انقلاب اسلامی و نمایش حضور حماسی قدرت مردم در ۲۲ بهمن‌ماه 97 بشارت‌دهنده آن است که گام دوم انقلاب بی‌شک بلندتر، استوارتر و محکم‌تر از همیشه خواهد بود.

فرمانده ناحیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: سرعت اتفاقات علمی و پیشرفت‌های صنعتی در قرن ۲۰ چندین برابر شده است و در گام دوم نیز شاهد هستیم که سرعت اتفاقات بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تحریم و گروه‌های تروریستی گفت: نتیجه این اقدام موجب شد تا یک ملت ۸۰ میلیونی سپاهی شوند.

شیخ‌حسنی اضافه کرد: در روزهایی که پاسداران و بسیجیان در کنار اقشار مختلف مردم مشغول به خدمت‌رسانی هم‌وطنان سیل‌زده هستند، رئیس‌جمهور آمریکا نام سپاه پاسداران را در لیست تحریم و گروه‌های تروریستی قرار داده که البته اتفاق تازه‌ای نیست.

وی یادآور شد: ترامپ این نمایش تبلیغاتی را در راستای حمایت از رئیس‌جمهور اسرائیل انجام داد اما اقدام وی نتیجه‌ای جز سپاهی شدن ۸۰ میلیون مردم نداشت.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: هفته عقیدتی- سیاسی به مناسبت نکوداشت شهید متفکر مرتضی مطهری نام‌گذاری شده چراکه تفکرات و اندیشه‌های ناب و اقتدار شهید مطهری پایه‌های اقتدار، اساس و قوام جمهوری اسلامی را بنیان‌گذاری کرده است.

وی تأکید: شهید مطهری در همه عرصه‌ها ازجمله اقتصاد، سیاست، خانواده، مذهب و آموزش دستی داشته و تألیفاتی را از خود به‌جای گذاشته است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) اعلام کرد: باید همه ما شاخصی چون شهید مطهری داشته و آن را در زندگی خود به کار ببریم.

وی توضیح داد: توصیه می‌شود همه ادارات، نهادها و ارگان‌ها که میز خدمت جمهوری اسلامی در آن وجود دارد خود را با شاخص شهید مطهری سنجیده و محک بزنند.

شیخ حسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه‌های هفته عقیدتی- سیاسی در طول این هفته برنامه‌های مختلفی ازجمله همایش «حکمت مطهر» با حضور بسیجیان نخبه و فرهیخته در روز سه‌شنبه دهم اردیبهشت‌ماه در حسینیه شهید مطهری قزوین، دیدار با آیت‌الله عابدینی، دیدار با خانواده شهدا با محوریت شهدای طلبه و معلم، برگزاری نشست‌های بصیرتی و سیاسی، مسابقات ورزشی، کتاب‌خوانی، محفل انس با قرآن و غبارروبی مزار شهدا ازجمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی تصریح کرد: پس از سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور، پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌ها و مساجد واقع در ناحیه بسیج ناحیه امام حسن (ع) فعالیت خود را آغاز کردند.

این مسؤول اعلام کرد: تاکنون ۳۳۰ میلیون ریال وجه نقد در کنار اقلام مختلف غیرنقدی و غذایی به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در پایان گفت: مأموریت سپاه استان قزوین کمک‌رسانی در استان گلستان است بااین‌حال برای دیگر استان‌ها نیز کمک‌هایی ارسال می‌شود و تلاش خواهیم کرد این کمک‌ها به دست مردم برسد.

 

 انتهای پیام/

نظر شما