شناسهٔ خبر: 32452820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبرداد:

فروش۹۰۰ هزار میلیارد ریالی محصولات شرکت های دانش بنیان

ستاری گفت: محصولات چهار هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به فروش رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قشم، «سورنا ستاری» در نشست بررسی توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ها طی سال 97 به شرکت های دانش بنیان اختصاص یافت و بخش خصوصی نیز حدود 20 هزار میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری کرد.

 

وی افزود: پارسال همچنین اعتباراتی نیز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برای حمایت تولیدات شرکت های دانش بنیان تخصیص داده شد.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه به بازدید از چند شرکت دانش بنیان، پارک زیست فناروی و ریز جلبک خلیج فارس قشم اشاره و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای دریا، جزیره قشم قابلیت خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه فعالیت های بیوتکنولوژی دارد.


ستاری، ظرفیت ذاتی قشم برای این حوزه را با توجه به وجود پارک زیست فناوری و شرکت ریز جلبک خلیج فارس، بسیار مهم و ارزشمند دانست  و قول مساعد داد که مسائل و مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان قشم در آینده نزدیک از طریق وزارت علوم و تحقیقات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد بررسی کند.


برپایه این گزارش؛ استفاده از تسهیلات کم بهره برای کمک به شرکت های فناور و دانش بنیان از طریق ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در استان هرمزگان یا در منطقه آزاد قشم هم از دیگر موضوعاتی بود که وی در زمینه راه اندازی آن تاکید کرد.
 

گفتنی است، ستاری با هدف بازدید از چند شرکت فناور و دانش بنیان قشم و حضور در آئین کلنگ زنی برج فناوری تخصصی حوزه علوم دریایی قشم به این جزیره سفر کرده است.

 

 

 

نظر شما